ترامپ تعرفه فولاد و آلومینیوم را رسما افزایش داد

به گزارش فیس راز، رئیس جمهوری آمریکا سند مربوط به افزایش تعرفه گمرکی برای واردات فولاد و آلومینیوم را امضا کرد. برای واردات فولاد 25 درصد و آلومینیوم 10 درصد عوارض کمرگی دریافت خواهد شد.

ترامپ تعرفه فولاد و آلومینیوم را رسما افزایش داد

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، شامگاه پنجشنبه تعرفه جدید گمرگی بر واردات آهن و آلومینیوم به این کشور را امضا کرد.

طبق مقررات جدید، واردات فولاد و آلومینیوم از سراسر جهان به آمریکا مشمول عوارض گمرکی معادل 25 درصد برای فولاد و 10 درصد برای آلومینیوم خواهد شد. این قانون تا 15 روز دیگر به اجرا درخواهد آمد. هدف این مقررات دفاع از تولیدات داخلی این محصولات است.

آمریکا بیشتر نیازهای خود به آهن و آلومینیوم را وارد می کند. بیشتر این محصولات از کانادا، برزیل و مکزیک وارد می شود. روسیه، ترکیه و آلمان در رده های بعدی کشورهایی هستند که به آمریکا فولاد و آلومینیوم صادر می کنند.

دولت ترامپ تصمیم خود در این باره را چند روز پیش خاطرنشان کرد که واکنش منفی بسیاری از کشورهای جهان از جمله کانادا، اتحادیه اروپا و چین را برانگیخت. این اعتراض ها احتمالا منجر به تعدیل حوزه شمول این قانون شده و کانادا و مکزیک فعلا مستثنی شده اند.

مقام های اتحادیه اروپا پیشتر تهدید کرده بودند که با این تصمیم دونالد ترامپ مقابله به مثل خواهند کرد. یک مقام عالی رتبه امور مالی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش از امضای سند جدید از سوی ترامپ خاطرنشان کرد که اروپا مایل نیست درگیر جنگ تجاری با آمریکا شود اما برای مقابله با اقدام آمریکا برنامه ای دارد که در صدرت لزوم به اجرا خواهد گذاشت.

دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود در تراز تجاری آمریکا با سایر کشورها تغییر ایجاد خواهد کرد و دست به بازسازی صنایع فولاد و آلومینیوم بزند.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 617

به "ترامپ تعرفه فولاد و آلومینیوم را رسما افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ تعرفه فولاد و آلومینیوم را رسما افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید