تصویب ساخت 95 مدرسه در منطقه ها محروم استان کرمانشاه

به گزارش فیس راز، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از تصویب ساخت 95 مدرسه در منطقه ها محروم استان کرمانشاه با اعتبار 190 میلیارد تومان اطلاع داد.

تصویب ساخت 95 مدرسه در منطقه ها محروم استان کرمانشاه

به گزارش از ، مرزبان نظری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در مراسم افتتاحیه مدرسه 6 کلاسه در شهر کرمانشاه با مشارکت خیران مدرسه ساز و بانک کارآفرین؛ بعلاوه از در دست ساخت بودن 100 پروژه مدرسه سازی در استان اطلاع داد اضافه کرد: با احتساب این آمار پیش بینی می کنیم مدارس نیازمند بازسازی استان به 10 درصد برسد.

او بیان داشت: پس از زلزله سال 96 کرمانشاه، در بحث مدرسه سازی اقدامات خوبی صورت گرفته و آن موقع تا به امروز 310 مدرسه با اعتبار 350 میلیارد تومان در سطح استان ساخته شده که از این اندازه 155 میلیارد تومان یاری خیرین و 195 میلیارد تومان اعتبارات دولتی بوده است.

نظری با اشاره به اینکه هم اکنون مدارس کرمانشاه از نظر سرانه فضای آموزشی از میانگین کشوری بالاتر قرار گرفته است، اضافه کرد: میانگین فضای آموزشی در کشور 5.2 درصد است که این رقم در کرمانشاه به 6.4 درصد می رسد و در رتبه دهم کشور قرار داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در ادامه از پیگیری برای ابلاغ اعتبار ساخت مدرسه در منطقه ها محروم اطلاع داد و ادامه داد: 190 میلیارد تومان برای ساخت 95 مدرسه در منطقه ها محروم استان مصوب شده است که پیگیر ابلاغ آن هستیم.

نظری به اعتبارات استانی هم اشاره نمود و اضافه کرد:20 میلیارد تومان هم از محل اعتبارات استانی برای ساخت مدرسه مصوب شده است.

نظری با بیان اینکه 440 خیر حقیقی و حقوقی در استان کرمانشاه در زمینه احداث مدرسه مشارکت دارند، گفت: بعلاوه در طرح آجر به آجر با جمع آوری 600 میلیون تومان رتبه سوم کشور را کسب کردیم که با این یاری ها پیروز به ساخت 2 مدرسه شدیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه بعلاوه گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی تازه در اول مهرماه، 21 مدرسه با 114 کلاس و اعتبار 35 میلیارد تومان در استان کرمانشاه به بهره برداری می رسد.

در خاتمه این مراسم مدرسه 6 کلاسه در شهر کرمانشاه با مشارکت خانواده خیر مدرسه ساز بربندی و بانک کارآفرین شامل کلاس های سمعی بصری، اتاق فناوری، نماز خانه، کتابخانه و اتاق اداری با 710 متر مربع زیربنا و هزار و 400 مساحت زمین با اعتباری بیش از چهار میلیارد تومان افتتاح شد.

لازم به ذکر است : هیات مدیر بانک کارآفرین در این مراسم از تامین هزینه خرید تجهیزات برای 2 هنرستان شهرستان کرمانشاه اطلاع دادند.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1906

به "تصویب ساخت 95 مدرسه در منطقه ها محروم استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب ساخت 95 مدرسه در منطقه ها محروم استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید