تعامل نزدیک شهرداری و شورای شهر برای تصویب برنامه سوم توسعه تهران

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران، قائم مقام معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از تعامل نزدیک کمیته های تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران، با کمیته ها و کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران اطلاع داد و گفت: بخش عمده ای از احکام پیشنهادی در ویراست دوم برنامه، به تایید اعضا و کارشناسان کمیته های تخصصی شورای شهر رسیده است.

تعامل نزدیک شهرداری و شورای شهر برای تصویب برنامه سوم توسعه تهران

امیر آریازند درباره آخرین روند آنالیز لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران در شورای شهر اظهار کرد: پس از اینکه نسخه اولیه برنامه در اوایل مهرماه تقدیم شورای شهر شد، با توافق اعضای شورای شهر مقرر شد این برنامه دوباره در اختیار معاونت برنامه ریزی قرار گیرد تا در یک همکاری مشترک با کمیسیون های تخصصی شورای شهر، بازآرایی و استانداردسازی گردد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعاتی که در بازآرایی برنامه مدنظر بود، بحث خلاصه کردن و استانداردسازی احکام برنامه بود، اضافه کرد: اگرچه پیشنهادهای زیادی در خصوص احکام ارائه شده بود، اما درخواست ما از شورا این بود که پیشنهادهای آن ها توسط خود شهرداری در برنامه گنجانده گردد؛ چرا که اگر تعلق خاطر اجرایی به برنامه وجود نداشته باشد، در آینده اجرای آن با مشکل روبرو خواهد شد.

مسئول دبیرخانه تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران ادامه داد: تمامی احکام برنامه که پیش از این تقدیم شورای شهر شده بود، در مهلت ارائه شده از سوی شورا، مورد ارزیابی فرآیندی، نتیجه گرایی و اثربخشی نهاده شد و در کنار آن، زمینه هر حکم در سیاست های کلی و قوانین بالادستی مورد آنالیز نهاده شد تا از تعارض در احکام نیز پیشگیری گردد.

آریازند شرح داد: پس از اتمام فرآیند بازآرایی، ویراست دوم لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران مشتمل بر 78 حکم تنظیم و در اختیار اعضای محترم شورای شهر تهران نهاده شد که به همین مناسبت، آنالیز احکام لایحه دوم، به صورت مشترک بین کمیته های تخصصی تدوین برنامه و اعضای کمیته ها و کمیسیون های تخصصی شورای شهر در دستور کار نهاده شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 15 جلسه به منظور آنالیز احکام پیشنهادی برنامه سوم توسعه شهر تهران، در کمیته ها و کمیسیون های تخصصی شورای شهر برگزار شده است، از موافقت با کلیات و جزئیات برنامه پیشنهادی در کمیته های مختلف اطلاع داد و توضیح داد: بخشی از پیشنهادات اعضا هم که در این فرآیند، اعلام می گردد به دقت از سوی شهرداری آنالیز و کوشش می گردد تا این موارد نیز در سایه تعامل با شورا مدنظر قرار گیرد.

آریازند درباره زمان معین تکلیف نهایی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران توسط شورای شهر ابراز امیدواری کرد که این لایحه مطابق با نظر رئیس محترم شورای شهر، تا اول بهمن ماه در کمیسیون های تخصصی و کمیسیون تلفیق شورا نهایی و به صحن ارائه گردد.

قائم مقام معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران توضیح داد: کار تدوین بودجه سال 98 شهرداری تهران، همزمان با موضوع آنالیز احکام برنامه در حال اجرا است و معاونت برنامه ریزی در کوشش است که بودجه سال آینده را همگن با برنامه سوم توسعه تدوین و در اختیار اعضای شورای شهر تهران قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 153

به "تعامل نزدیک شهرداری و شورای شهر برای تصویب برنامه سوم توسعه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعامل نزدیک شهرداری و شورای شهر برای تصویب برنامه سوم توسعه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید