تکلیف دانش آموزان دیر آموز در مدارس عادی چیست؟

به گزارش فیس راز، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از فرایند پذیرش دانش آموزان استثنائی گفت.

تکلیف دانش آموزان دیر آموز در مدارس عادی چیست؟

جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به طرح سنجش دانش آموزان با نیاز های ویژه برای ورود به مدارس استثنائی، اظهار کرد: این طرح و آزمون دارای اعتبار و روایی است.

او ادامه داد: این آزمون را 98 درصد از دانش آموزان در سطح کشوری و در بیش از دوهزار پایگاه، انجام می دهند.

ئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به 800 پایگاه اختصاصی دیگر افزود: آن دسته از دانش آموزان که در مرحله سنجش قبلی تشخیص داده شد که نیاز به سنجش دقیق تر دیگری دارند، به این پایگاه ها ارجاع داده می شوند.

حسینی بیان نمود: بر اساس آزمون، کارشناسان متوجه خواهند شد که دانش آموزان دقیقا چه ناتوانی دارند. امسال برای 8 هزار دانش آموز تشخیص داده شد که به مدارس استثنائی راه یابند.

:

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره دانش آموزان مرزی گفت: این دانش آموزان نه به طور کامل عادی اند و نه استثنائی.این دسته از دانش آموزان با رویکرد فراگیر سازی وارد مدارس عادی می شوند و معلمین و مدیران مدرسه موظف به آماده سازی شرایط برای آن ها هستند.

او ادامه داد: در مدارس عادی، این دانش آموزانِ دیر آموز، به ازای سه دانش آموز عادی هستند؛ بالتبع نیازمند توجه خاص دبیران و سازگاری کامل با شرایط کلاس هستند.

حسینی در خصوص نگرانی والدین نسبت به عدم رسیدگی و شرایط نامساعد دانش آموز دیرآموزشان در مدرسه عادی شرح داد: قبل از والدین، ما در درجه اول پیگیر مسائل فرزندانشان هستیم و اگر مدرسه ای خارج از این استاندارد ها با دانش آموز برخورد کند، قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سرانجام گفت: به زودی قرار است مجلس اولیای دانش آموزان با نیاز های ویژه را تشکیل دهیم که انتقاد ها و حتی راه چاره های کاربردی برای مسائل دانش آموزان استثنایی، زودتر آسیب شناسی و پیگیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 697

به "تکلیف دانش آموزان دیر آموز در مدارس عادی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف دانش آموزان دیر آموز در مدارس عادی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید