جزئیات مصوبه دولت درباره افزایش تسهیلات نوسازی واحدهای روستایی

به گزارش فیس راز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به افزایش سقف تسهیلات اعطایی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی را ابلاغ کرد.

جزئیات مصوبه دولت درباره افزایش تسهیلات نوسازی واحدهای روستایی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، هیئت وزیران در جلسه مورخ 11 تیر 1399 و در راستای تأمین منابع اقتصادی مورد احتیاج برای بهسازی فضاهای سکونتی و نوسازی مسکن روستایی، سقف فردی تسهیلات اعطایی برای نوسازی و بهسازی 200 هزار واحد را مبلغ 500 میلیون ریال در سال 1399 مشخص کرد.

هیئت وزیران همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرد نسبت به مشخص بانک های عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی 200 هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر (000 ر25) نفر با ضمانت سفته زنجیره ای در سال 1399 اقدام کند.

سود سهم متقاضی برای این تسهیلات (5) درصد است و سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود مشخص شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات موضوع این تصویب­نامه را تضمین و تعهد می کند که هزینه­ های یاد شده را پس از اعلام بانک مرکزی از محل منابع مصوب مربوط در قانون بودجه سنواتی به بانک های عامل پرداخت نماید. این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالباتشان نیست.

هیئت وزیران همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مکلف کرد با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، سهم استانی تسهیلات را مشخص و بر اساس سهمیه ابلاغ شده توسط بانک مرکزی، نسبت به توزیع سهمیه بانک های عامل به تفکیک استان، شناسایی متقاضیان واجد شرایط، معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت و ساز در چارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (نظام فنی و روستایی) و رعایت استانداردهای صرفه جویی انرژی اقدام کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1130

به "جزئیات مصوبه دولت درباره افزایش تسهیلات نوسازی واحدهای روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مصوبه دولت درباره افزایش تسهیلات نوسازی واحدهای روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید