حضور تیم واکنش سریع وزارت بهداشت در استان هرمزگان

به گزارش فیس راز، برای آنالیز موضوع مسمومیت بیماران با متانول، تیم واکنش سریع معاونت درمان وزارت بهداشت در استان هرمزگان حضور یافت.

حضور تیم واکنش سریع وزارت بهداشت در استان هرمزگان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، با حضور تیم اعزامی واکنش سریع معاونت درمان وزارت بهداشت موضوع مسمومیت با متانول در استان هرمزگان مورد آنالیز نهاده شد.

این تیم با حضور مشکینی، معاون مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت، حسنیان فوق تخصص مسمومیت (از گروه آموزشی توکسیکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) به همراه مسئولان دانشگاهی هرمزگان از شامگاه روزه سه شنبه 13 اردیبهشت به آنالیز میدانی شرایط بیماران با مسمومیت متانول در بندرعباس و شهر های همجوار در بیمارستان های مرکز ارجاع دانشگاه علوم پزشکی و نحوه مدیریت درمان بیماران پرداختند.

این گزارش حاکیست، در جلسه مدیریت بحران نیز که با حضور مدیران دانشگاهی و استانی و گروه های بالینی از جمله متخصصان داخلی، طب اورژانس، مسمومیت و ریه برگزار گردید، با توجه به افزایش تعداد مسمومین، ضمن آنالیز تعداد موارد گزارش شده و پرونده های بیماران، بر آموزش پروتکل های درمانی و آماده باش کلیه مراکز تاکید شد.

بر اساس این گزارش، با توجه به تعداد مراجعین تخت های ICU به تعداد کافی جهت درمان مسمومین الکلی اختصاص یافته و مقرر شده از ظرفیت سایر بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی استفاده گردد.

بعلاوه در مورد تامین دارو و ملزومات درمان بیماران تمهیدات لازم اتخاذ شده و برنامه ریزی لازم جهت افزایش تخت دیالیز و افزایش موقت ظرفیت درمانی مورد احتیاج این بیماران اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2172

به "حضور تیم واکنش سریع وزارت بهداشت در استان هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور تیم واکنش سریع وزارت بهداشت در استان هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید