خبرنگاران طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در کرمانشاه شروع شد

به گزارش فیس راز، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شروع اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در استان همزمان با سراسر کشور اطلاع داد.

خبرنگاران طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در کرمانشاه شروع شد

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

دکتر ابراهیم صبور روز پنجشنبه به خبرنگاران اضافه نمود: با اجرای برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت، یک سطح پایه، به سطوح سه گانه خدمات بهداشتی و درمانی اضافه می گردد که توسط سفیر سلامت جذب شده، ارایه خدمات مراقبت های بهداشتی اولیه و بعضی خدمات درمانی و توانبخشی به درون خانواده ها منتقل می گردد.

وی افزود: هدف اصلی از اجرای این برنامه، جامعه محور کردن نظام سلامت است و محتواهای آموزشی در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری ها به ویژه بیماری های غیرواگیر، کنترل عوامل خطر این بیماری ها، پیشگیری از حوادث و سوانح، درمان و توانبخشی به سفیران یا داوطلبان سلامت و ... ارایه می گردد تا این آموزش ها در درون خانواده ها، نهادینه گردد.

صبور اظهارداشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم امکان حضور فیزیکی افراد، تغییر نگرش سفیران سلامت، پیشبرد اهداف به وسیله آموزش های چهره به چهره و فضای مجازی، استفاده از افراد با ظرفیت پذیرش بهتر و ارایه مطالب به زبان ساده، از نکاتی است که در اجرای مرحله ملی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت مدنظر است.

132 مرکز جامع خدمات سلامت در استان کرمانشاه وجود دارد که 60 مرکز آن از مراکز روستایی است.

اکنون 647 خانه بهداشت با یک هزار و 133 بهورز در استان کرمانشاه به روستاییان خدمات بهداشتی ارایه می دهند.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 34 شهر و 2 هزار و 595 روستا است که حدود 30 درصد از جمعیت استان کرمانشاه در روستاها ساکن هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 164 هزار و 270 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 59 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 71 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور اعلام کرد: از دیروز تا امروز 15 خرداد 1399 و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 574 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 494 مورد بستری و سه هزار و 80 مورد از افراد معادل 86 درصد از موارد جدید در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در نتیجه مجموع بیماران کووید19 در کشور به 164 هزار و 270 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1114

به "خبرنگاران طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در کرمانشاه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در کرمانشاه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید