دامداران در گرانی گوشت مقصر نیستند

به گزارش فیس راز، رئیس اتحادیه دامداران گیلان گفت: دامدارن استان در گرانی گوشت بی تقصیر هستند.

دامداران در گرانی گوشت مقصر نیستند

عباس یوسفی در گفت و گو با خبرنگاران، بیان نمود: افزایش هزینه فراوری موجب گرانی گوشت شده است و دامداران استان در گرانی گوشت بی تقصیر هستند.

وی اضافه نمود: مقرر شده بود قیمت نهاده ها کاهش یابد تا دامداران برای پرورش دام و فراوری گوشت هزینه های کمتری را متحمل شوند.

یوسفی اظهار داشت: نهاده هایی که تجار قرار بود با ارز 4200 تومانی وارد نمایند معلوم نیست به کجا رفته و اگر این حمایت از دامداران می شد، هم اکنون شاهد گرانی گوشت نبودیم.

وی توضیح داد: اگر چه واردات گوشت یخی مسکن موقتی برای کنترل بازار است اما مشکل را به طور صحیح حل نمی کند و باید نهاده ارزان قیمت در اختیار دامداران قرار داده گردد تا گوشت مورد احتیاج کشور در داخل فراوری گردد.

رئیس اتحادیه دامداران گیلان اظهار داشت: صف های داغ برای گوشت های یخی و تخلفاتی نظیر فروش این گوشت ها به رستوران داران در کشور از دیگر پیامدهای گران شدن نهاده ها برای پرورش دام و در نهایت فراوری گوشت است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برای توزیع نهاده ها به نرخ دولتی تاجرهایی در استان تعیین می شدند و تخلفات فروش نهاده ها با قیمت گران کمتر دیده می شد، توضیح داد: اگر همچنان نهاده ها بی حساب پخش شوند، دامداران مجبورند آن را گران بخرند و با افزایش هزینه فراوری ناچار به گران فروختن گوشت می شوند.

یوسفی گفت: بیش از 30 هزار نفر دامدار به فراوری گوشت در گیلان فعالیت دارند و هیچ کمبودی برای فراوری گوشت بیشتر در استان وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 166

به "دامداران در گرانی گوشت مقصر نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دامداران در گرانی گوشت مقصر نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید