دوره فراگیر می تواند جایگزین کنکور سراسری گردد خبرنگاران

به گزارش فیس راز، معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت گفت: یکی از روش هایی که در جهان به جای برگزاری کنکور سراسری انجام می گردد، برگزاری دوره فراگیر است.

دوره فراگیر می تواند جایگزین کنکور سراسری گردد خبرنگاران

ابوالفضل واحدی، معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره آزمون سراسری گفت: مسئله ای که در آزمون سراسری وجود دارد، این است که اکنون برای همه داوطلبان جایگاه وجود دارد، اما برای یکسری از جایگاه های دانشگاه ها مطرح کشور رقابت وجود دارد؛ در حقیقت تا زمانی که شیوه ای وجود نداشته باشد که این موضوع مدیریت گردد این مشکل همچنان باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: یکی از کار هایی که در جهان انجام می گردد این است که افردا یکسال در رشته گرایش مورد علاقه خود درس می خوانند و پس از اعلام نمرات انتها ترم تعیین می گردد که فرد می تواند وارد ترم بعد گردد یا خیر؛ که اصطلاحا به آن دوره فراگیر می گویند.

واحدی توضیح داد: در این صورت خیلی از افراد زمانی که خودشان متوجه می شوند در سطح دانشگاه یک نیستند بر سر جایگاه دانشگاه برتر رقابت نمی نمایند و به سراغ دانشگاهی در حد خود می فرایند. البته بنده معتقد هستم این شیوه نیز احتیاج به آنالیز دارد.

وی در انتها گفت: مادامی که کنکور سراسری به این شیوه برگزار می گردد بنده مخالف آن هستم، اما تا زمانی که یک شیوه درست برای آن نداشته باشیم ناچار هستیم از این شیوه پیروی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1674

به "دوره فراگیر می تواند جایگزین کنکور سراسری گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره فراگیر می تواند جایگزین کنکور سراسری گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید