ملاقات نماینده چین در مذاکرات وین با عراقچی

به گزارش فیس راز، رئیس هیأت مذاکره کننده چین در وین امروز با عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران ملاقات و تبادل نظر کرد.

ملاقات نماینده چین در مذاکرات وین با عراقچی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، رئیس هیأت مذاکره کننده چین در وین امروز (آدینه) با سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران ملاقات و مصاحبه کرد.

در ادامه رایزنی ها در وین، عصر امروز ملاقاتی دوجانبه بین روسای هیأت های چین و ایران انجام شد. در این نشست که در محل اقامت سید عباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره کننده ایران برگزار گردید، طرفین به بحث و آنالیز شرایط مصاحبهها و بعضی موضوعات حائز اهمیت پرداختند.

لازم به ذکر است؛ در روزهای گذشته رایزنی های هیأت های ایران و 1+4 به صورت مستمر در سطوح و قالب های مختلف ادامه یافته است. دیروز و امروز د و نشست چهارجانبه بین روسای هیأت های ایران و سه کشور اروپایی برگزار گردید.

علاوه بر این، ملاقاتهایی نیز بین عراقچی و انریکه مورا معاون سرویس خارجی اتحادیه اروپا انجام و چندین جلسه کارگروه هسته ای و همچنین چند جلسه کارشناسی ایران و سه کشور اروپایی در حوزه برطرف تحریم نیز تشکیل شد.

لازم به ذکر است روز چهارشنبه نیز روسای هیأت های روسیه و چین در نشستی با معاون وزیر امور خارجه ایران در وین بار دیگر بر حمایت خود از برطرف موثر تحریم ها علیه مردم ایران تأکید کردند.

به گزارش فارس، دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام 13 فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه شنبه 17 فروردین این مصاحبهها به صورت حضوری و رو در رو دنبال گردد و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم ها و هسته ای تشکیل و آنالیز ها را انجام دهد.

نتایج آنالیز های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز آدینه 20 فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت های برای تنفس و مشورت به پایتخت ها برمی گردند و مقرر شد روز چهارشنبه 25 فروردین دوباره در وین گردهم بیایند.

این نشست با یک روز تاخیر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه 26 فروردین برگزار و مقرر شد که نشست های کارشناسی به کار خود ادامه دهند.

نشست کمیسیون مشترک برجام نیز روز شنبه 28 فروردین ماه در وین برگزار گردید و در این چند روز رایزنی ها در سطوح کارشناسی و کارگروه ها ادامه داشت.

نشست بعدی هم روز سه شنبه 31 فروردین ماه در وین برگزار و هیأت های توافق کردند که دوباره گفت وگوها را از سر بگیرند که نشست مزبور سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل وین برگزار گردید و عصر شنبه یازدهم اردیبهشت ماه نیز روسای هیأت های ایران و 1+4 در جلسه ای دوباره گردهم آمدند و مقرر شد دور جدید نشست روز آدینه 17 اردیبهشت ماه برگزار گردد که این نشست نیز برگزار گردید و از آن روز رایزنی ها در وین در جریان است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1768

به "ملاقات نماینده چین در مذاکرات وین با عراقچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات نماینده چین در مذاکرات وین با عراقچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید