رحمانی فضلی: خطر سیل در آق قلا کاملا برطرف شده و همه شایعات بی اساس است، مردم کمبودی ندارند اما ناراحت هستند

به گزارش فیس راز، وزیر کشور گفت: به همه اطمینان می دهم خطر سیل در منطقه آق قلا کاملا برطرف شده و همه شایعات پخش شده بین مردم بی اساس است.

رحمانی فضلی: خطر سیل در آق قلا کاملا برطرف شده و همه شایعات بی اساس است، مردم کمبودی ندارند اما ناراحت هستند

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده و در مصاحبه با شبکه خبر سیما گفت: به همه اطمینان می دهم خطر سیل در منطقه کاملا برطرف شده و همه شایعات پخش شده بین مردم بی اساس است.

وی اضافه کرد: حجم بارش ها در این چند روز بسیار زیاد بود، به حدی که حدود 60 درصد بارش سالانه استان طی چند روز رخ داد این موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل شد.

وزیر کشور گفت: اولین و مهمترین هدف ما کاهش خسارات جانی بود که همه اقدامات در این جهت انجام شد و فقط 2 نفر فوتی در شهرستان های مینودشت و کلاله داشتیم.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم، اولویت ما تخلیه آب است اضافه کرد: مشکل اصلی، رسوب گذاری است که در جهت رودخانه ها رخ داده و در حال حاضر با لایروبی درحال بازگشایی جهت هستیم تا آب با سرعت بیشتری تخلیه گردد و پمپ هایی هم برای مکش و تخلیه آب فراهم شده که به کار گرفته خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به بازدید از محل اسکان اضطراری مردم گفت: خوشبختانه مردم کمبودی ندارند، اما ناراحت هستند و حق دارند، زیرا در ایام عید و دید و بازدید ها این اتفاق ناگوار رخ داد و ما سعی داریم در اسرع وقت خسارات را جبران کنیم.

رحمانی فضلی ضمن قدردانی از صبر و متانت مردم از آن ها خواست با همین همدلی و صبوری، مسئولان و دستگاه ها را در خدمات رسانی بهتر کمک دهند.

وزیر کشور در پاسخ به بعضی نقدها از کندی امداد رسانی نیز گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی، کار کمی کند انجام می شد، اما با مساعد شدن شرایط جوی و افزایش امکانات انسانی و لجستیکی و امکان استفاده عملیاتی از هلی کوپتر، این روند سرعت بیشتری خواهد گرفت.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 205

به "رحمانی فضلی: خطر سیل در آق قلا کاملا برطرف شده و همه شایعات بی اساس است، مردم کمبودی ندارند اما ناراحت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحمانی فضلی: خطر سیل در آق قلا کاملا برطرف شده و همه شایعات بی اساس است، مردم کمبودی ندارند اما ناراحت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید