رشد دو برابری استقرار صنایع در فارس

به گزارش فیس راز، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس گفت: با در نظر دریافت مشوق ها و توسعه زیرساخت ها و تسهیلات ایجاد گردیده، سال گذشته شاهد رشد 2 برابری استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی فارس بوده ایم.

رشد دو برابری استقرار صنایع در فارس

به گزارش خبرنگاران، احد فتوحی پنجشنبه 25 مرداد در یک کنفرانس خبری گفت: برای واحدهای مستقر در شهرک ها ونواحی صنعتی مشوق های متعددی در نظر گرفته گردیده است؛ برای متقاضیان نیز مشوق هایی در بخش های نقدی و اقساط قرارداد پیش بینی و اجرا نموده ایم که به افزایش تمایل به سرمایه گذاری منجر شد.

او با بیان اینکه اکنون 61 شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس وجود دارد که در تمام آنها واحدهای مستقر گردیده یا در حال احداث است، گفت: تنها در ناحیه صنعتی جایدشت فیروزآباد واحد فعال صنعتی مستقر وجود ندارد؛ اگرچه قبلا یک واحد در این ناحیه مستقر بوده که به دلایلی در گذشته تعطیل گردیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: تا دوسال قبل در 20 شهرک و ناحیه صنعتی استقرار صنایع و انعقاد قراردادی نداشتیم و این عدد با اتخاذ تدابیر و اجرای راهکارهایی به یک ناحیه صنعتی تقلیل یافته است.

فتوحی با اشاره به شکل گیری 34 هزار نفر اشتغالزایی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان فارس، گفت: در این بخش تمام توان خود را برای توسعه سرمایه گذاری ها و فراهم شدن بستر فعالیت برای صنایع خرد، کوچک و متوسط به کار گرفته گردیده است.

وی از برگزاری تور صنعتی برای 2750 فعال صنعتی فارس و برپایی 479 دوره آموزشی رایگان برای 12 هزار کارگر و کارفرما توسط شرکت شهرک های صنعتی فارس اطلاع داد و گفت: از محل صندوق ضمانت صنایع کوچک برای 54 واحد صنعتی تا مبلغ 270 میلیارد ریال وثیقه تامین شد تا امکان دریافت تسهیلات بانکی فراهم گردد.

فتوحی با اشاره به تقسیم بندی استان فارس به 5 منطقه و راه اندازی کلینیک صنعتی در هر یک از این مناطق، گفت: با راه اندازی این کلینیک ها رصد مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی آنالیز و زمینه حل مشکلات 200 واحد فراهم گردیده است.

وی گفت: از 2875 واحد مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان فارس 350 واحد به دلایل مختلفی راکد یا تعطیل گردیده است؛ این موضوع در سال های گذشته حادث گردیده و علت آن مسائل اقتصادی ماه های اخیر نیست.

فتوحی ادامه داد: با کوشش های انجام گردیده و همراهی مسئولان ارشد استان، رصد مشکلات در دستور کار قرار گرفته و تاکنون زمینه بازگشت 56 واحد راکد به چرخه فراوری فراهم گردیده است.

او اعلام نمود: دلایل متعددی نظیر فوت مالک و وارد شدن صنعت به انحصار ورثه، ناتوانی در به روز رسانی تجهیزات فراوری و سوء مدیریت بر تعطیلی یا رکود این صنایع تاثیرگذار بوده که در این بین سوء مدیریت تاثیرگذارترین موضوع است.

فتوحی گفت: در کوشش هستیم تا با دعوت از صاحبان صنایع راکد و انجام رایزنی و در پیش دریافت روش هایی نظیر فرابورس، تعامل با بانک ها، معرفی شریک یا واگذاری و اجاره واحدها، مشکل را مرتفع نموده و صنعت راکد یا تعطیل گردیده را به چرخه فراوری بازگردانیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس گفت: در استان بالغ بر 14 خوشه صنعتی را شناسایی نموده و به راه اندازی و فعال شدن 5 خوشه صنعتی در فارس یاری نموده ایم؛ هم اینک خوشه های خرما در جنوب، سنگ شمال، گلاب و عرقیات، فرش دست بافت و ترشیجات فعال گردیده است.

فتوحی همچنین از فراهم شدن بسترها و صدور مجوز برای راه اندازی خوشه صنعتی گیاهان دارویی در استان فارس اطلاع داد.

منبع: isna.ir
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 24

به "رشد دو برابری استقرار صنایع در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد دو برابری استقرار صنایع در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید