ضرورت بهبود شرایط رفاهی معلمان برای کاهش فشارهای روانی وارد بر آنها

به گزارش فیس راز، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به فشارهای روانی وارد بر معلمان در آموزش آنلاین، گفت: در چنین شرایطی که آموزش آنلاین فشار روانی بالایی را بر معلمان وارد نموده است، ضرورت بهبود شرایط رفاهی و معیشتی آنها بیش از پیش احساس می گردد چراکه اگر در هر جامعه ای سیستم رفاهی معلمین بهبود یابد، آمار آسیب های اجتماعی آن جامعه کاهش می یابد.

ضرورت بهبود شرایط رفاهی معلمان برای کاهش فشارهای روانی وارد بر آنها

دکتر امین رفیعی پور در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در چنین شرایطی که پاندمی کووید 19 منجر به آموزش آنلاین و صرف وقت بیشتر برای آموزش توسط معمان شده است، تمام جهان به فکر افزایش امکانات رفاهی و تامین ابزار و تجهیزات به روز و هوشمند برای معلمان افتاده اند.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر سخت بودن درک مطالب درسی به وسیله آموزش مجازی، کمبود و یا نداشتن وسایل و تجهیزات هوشمند برای آموزش، جدی نگرفتن آموزش از سوی دانش آموزان، کاهش تمرکز و ... منجر به افت تحصیلی بسیاری از دانش آموزان و ایجاد آسیب های روانی برای معلمان شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، اضافه کرد: هرچه افت تحصیلی دانش آموزی بیشتر گردد، شرایط تدریس و آموزش نیز برای معلم سخت تر می گردد و این امر فشار روانی مضاعفی را برای معلم ایجاد می نماید. پاندمی کووید 19 شرایطی را ایجاد نموده است که دانش آموز به علت حضور در خانه نمی تواند هیجانات خود را تخلیه کند، از سوی دیگر گاها درگیر مطالب غیر درسی فضاهای مجازی می شوند و تمرکزشان را برای درک مطالب درسی از دست می دهند و همین مسائل سختی تدریس آنلاین را برای معلمان دوچندان می نماید.

رفیعی پور با بیان اینکه باید سلامت ر ا در سه بعد جسمانی، روانی و اجتماعی در نظر بگیریم، گفت: در شرایط فعلی هر سه بعد جسمانی، روانی و اجتماعی معلمان در معرض خطر است. مسئولین و دولت باید با اقداماتی نظیر رایگان کردن اینترنت برای آنها، بالا بردن سرعت اینترنت و شبکه های آموزشی، تامین دستگاه های به روز و هوشمند آموزشی و ... اندکی از بار روانی ایجاد شده برای معلمان را کاهش دهند.

وی در خاتمه اضافه کرد: حتی دولت می تواند با تجهیز مراکز آموزشی و مدارس این امکان را برای معلمینی که به اینترنت پرسرعت و یا تجهیزات هوشمند دسترسی ندارند فراهم نمایند تا با آرامش بیشتری به تدریس بپردازند. نباید فراموش کنیم که جوامع پیشرفت خود برای پرورش نیروی انسانی کارآمد را مدیون زحمات و کوشش معلمان هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1738

به "ضرورت بهبود شرایط رفاهی معلمان برای کاهش فشارهای روانی وارد بر آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بهبود شرایط رفاهی معلمان برای کاهش فشارهای روانی وارد بر آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید