عزم روسها برای تجارت با ایران، هدفگذاری 200 میلیون دلاری مبادلات

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران، نشست خبری مشترک محمد اسلامی استاندار مازندران و بوچاروف استاندار ولگاگراد بعدازظهر سه شنبه با هدف تشریح دستاوردهای سفر هیئت 40 نفره اقتصادی و تجاری ولگاگراد به مازندران برگزار و در آن بر لزوم توسعه تبادلات تاکید شد.

عزم روسها برای تجارت با ایران، هدفگذاری 200 میلیون دلاری مبادلات

اندری ایوانوویچ بوچاروف استاندار ولگاگراد در این نشست با اشاره به حضور نمایندگان بخش خصوصی، دولتی و دانشگاه در هیئت اقتصادی ولگاگراد اضافه نمود: زمینه سازی این دیدار بیش از یکسال طول کشید و سفارت دو کشور نقش بسزایی در انجام این سفر ایفا نموده اند.

وی مذاکرات با هیئت اقتصادی مازندران را سازنده توصیف کرد و گفت: در جریان سفر، یادداشت تفاهمی بین مازندران و ولگاگراد امضاء شد که پایه و اساس همکاری بعدی خواهد بود و زمینه های همکاری بین دو استان تعیین گردیده است.

استاندار ولگاگراد ادامه داد: ظرفیت و توانمندی های زیادی برای همکاری های آینده بین دو استان وجود دارد و با توجه به مشکلات موجود، هدفگذاری لازم انجام شده و باید این اهداف دنبال گردد.

بوچاروف با تاکید بر تقویت تعامل بین دو منطقه یادآور شد: طیف وسیعی زمینه های همکاری بین دو طرف وجود دارد زیرا مازندران و ولگاگراد ظرفیت های بزرگ و قابل توسعه در حوزه های مختلف دارند و راهکار مشکلات موجود را پیدا خواهیم کرد.

وی حضور هیئت ولگاگراد را نشانه جدیت طرف روسی برای تبادلات اقتصادی با مازندران برشمرد و گفت: برنامه های خوبی برای افزایش مبادلات به مازندران داریم زیرا زیرساخت های خوبی در این استان وجود دارد.

استاندار ولگاگراد ادامه داد: این زیرساخت ها نقطه مهم برای توسعه تبادلات خواهد بود و باید از ظرفیت های بندر امیرآباد بهره بریم.

تبادلات 200 میلیون دلاری مازندران و ولگاگراد قابل تحقق است

محمد اسلامی استاندار مازندران با اشاره به مبادله تفاهمنامه بین دو استان، آن را نقطه عطف و شروع همکاری ها برشمرد و گفت: محورهای همکاری در این تفاهمنامه شناسایی شدند و هیئت های دو کشور نسبت به ظرفیت های یکدیگر آشنا شدند.

وی اضافه نمود: از نظر تراز اقتصادی، سرفصل های شناسایی گردیده و غلات، کیوی، مرکبات و محصولات شیلاتی از جمله سرفصل ها به شمار می رود تا به توسعه تبادلات اقتصادی بین دو استان منجر گردد.

وی توسعه همکاری های بین استانی با روسیه را مغتنم دانست و گفت: کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور بر همکاری های تجاری بین دو کشور تاکید موکد دارد و بنابراین تفاهمنامه مبادله گردیده در راستای تصمیمات مشترک کمیسیون دو کشور بوده است.

اسلامی توضیح داد: ولگاگراد و مازندران برای بازارهای یکدیگر یا هدف هستند و یا به عنوان ترانزیت مورد توجه قرار می گیرند و سرعت بخشیدن به فرایند تبادلات از جمله حمل و نقل مهمترین مبادله و تفاهم انجام شده بین دو استان است.

استاندار مازندران، دسترسی سریعتر و ارزانتر برای رفت و آمد تجار، کشتیرانی و پروازهای منظم، استفاده از خط ریلی زیرساخت هایی است که حجم همکاری ها را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه حجم مبادلات دو کشور می تواند رشد جهشی را مبادله کند اضافه نمود: به توسعه همکاری های دو منطقه خوشبین هستم و هدف 200 میلیون دلاری حجم مبادلات قابل تحقق است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 35

به "عزم روسها برای تجارت با ایران، هدفگذاری 200 میلیون دلاری مبادلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم روسها برای تجارت با ایران، هدفگذاری 200 میلیون دلاری مبادلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید