فاز 19 نخستین صادرکننده گازمایع در سایت 2 پارس جنوبی شد

به گزارش فیس راز، خط صادرات گاز مایع پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی به اسم نخستین صادرکننده این محصول در سایت 2 پارس جنوبی، راه اندازی شد.

فاز 19 نخستین صادرکننده گازمایع در سایت 2 پارس جنوبی شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش،مدیرعامل شرکت پتروپارس ایران گفت: خط صادرات گاز مایع (ال پی جی) پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی به اسم نخستین صادرکننده این محصولات با ارزش در سایت 2 پارس جنوبی اطلاع داد.

سلمان خسروی این خط را یکی از مهم ترین و حساس ترین واحد های پالایشگاهی دانست و اسم کرد: با راه اندازی این خط شرکت پتروپارس نام خود را به اسم نخستین صادرکننده این محصولات با ارزش در سایت 2 پارس جنوبی ثبت کرد.

او، با تأکید بر اینکه راه اندازی این خط با تکیه بر توان داخلی و بدون دخالت شرکت های خارجی اجرا شده است، اضافه نمود: با راه اندازی این خط، محصولات ارزشمند فراوریی و ذخیره شده بوتان و پروپان در مخازن واحد 148/147 به بندر خدماتی تمبک در سایت 2 انتقال می یابد تا از این پس شاهد صادرات محصولات گاز مایع پالایشگاه فاز 19 از این بندر باشیم.

مدیرعامل شرکت پتروپارس ایران با اشاره به اینکه برای راه اندازی این طرح 40 هزار نفر ساعت، کار انجام گرفته است، ادامه داد: اجزای این طرح شامل چهار دستگاه کمپرسور تبرید و چهار مخزن ذخیره گاز مایع متشکل از دو مخزن پروپان هر یک به گنجایش 45 هزار مترمکعب و دو مخزن بوتان هر یک به گنجایش 35 هزار مترمکعب به همراه تجهیزات مربوط است.

خسروی اعلام کرد: برای اتصال خطوط گاز مایع پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی به بندر خدماتی تمبک از چهار خط انتقال ال پی جی یا گاز مایع هر یک به طول حدود چهار کیلومتر و در مجموع 15 کیلومتر استفاده شده است.

او اضافه نمود: پیش از این هم دو خط انتقال برق 33 kV هر یک به طول 5.5 کیلومتر و خطوط برق و ابزار دقیق به طول تقریبی پنج کیلومتر تا بندر خدماتی تمبک به بهره برداری رسیده بود.

مدیرعامل شرکت پتروپارس ایران بر استفاده از ظرفیت های داخلی در توسعه صنعت نفت و گاز تأکید کرد و گفت: کوشش می کنیم در اجرای طرح های خود ضمن حفظ کیفیت بالا، حداکثر بهره را از پیمانکاران و فراوریکنندگان داخلی ببریم.

فاز 19 پارس جنوبی با هدف استخراج روزانه 56،6 میلیون متر مکعب گاز غنی، 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و فراوری سالانه یک میلیون تن گاز مایع (LPG) برای صادرات و یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحد های پتروشیمی، در منطقه پارس 2 در شهرستان کنگان قرار گرفته است.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مرداد 1400 بروزرسانی: 26 مرداد 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1859

به "فاز 19 نخستین صادرکننده گازمایع در سایت 2 پارس جنوبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز 19 نخستین صادرکننده گازمایع در سایت 2 پارس جنوبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید