قره باغ جنگنده سوخو-25 باکو را ساقط کرد

به گزارش فیس راز، فارس نوشت: وزارت دفاع ارمنستان امروز (چهارشنبه) خاطرنشان کرد کرد که یک فروند جنگند ه سوخو-25 جمهوری آذربایجان توسط پدافند هوایی قره باغ ساقط شده است.

قره باغ جنگنده سوخو-25 باکو را ساقط کرد

جهت دریافت خدمات طراحی داخل ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در ادامه تنش های میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، وزارت دفاع ارمنستان در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، مدعی شد که پدافند هوایی منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی یک فروند جنگنده سوخو-25 جمهوری آذربایجان را ساقط نموده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وزارت دفاع ارمنستان در حالی از ساقط شدن یک فروند جنگنده جمهوری آذربایجان خبر داده است که پیش از این باکو مدعی شده بود که نیمه شب گذشته، حمله نیروهای مسلح ارمنستان به مواضع ارتش باکو در بعضی مناطق خط مقدم را دفع نموده است.

وزارت دفاع جمهوری در بیانیه ای در این خصوص گفت: در شب 14 اکتبر (23 مهرماه)، نیروهای مسلح ارمنستان به مواضع ارتش (جمهوری) آذربایجان در بعضی مناطق خط مقدم حمله کردند و در نتیجه اقداماتی انجام گرفت و آنها مجبور شدند با خساراتی عقب نشینی نمایند.

در این بیانیه آمده است: در نتیجه اقدامات تلافی جویانه، ارتش (جمهوری) آذربایجان پنج تانک تی-72، سه راکت انداز بی ام-21 گراد یارس، یک سامانه پدافند هوایی اوسا-ای کی ام، یک توپ ضدهوایی کی اس-19 و دو سامانه توپ هوویتزر دی-30 و چندین خودروی زرهی تخریب شده است.

بامداد شنبه گذشته (19 مهرماه) توافق آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی با میانجیگری مسکو حاصل شد اما درست ساعاتی قبل از شروع اجرایی شدن آتش بس و بعد از اجرای آن، ایروان و باکو بدون توجه به تعهدات خود حملاتی را علیه مواضع یکدیگر ترتیب داده اند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1304

به "قره باغ جنگنده سوخو-25 باکو را ساقط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قره باغ جنگنده سوخو-25 باکو را ساقط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید