لبنان، حزب الله: اجرای طرح اصلاحات اقتصادی نیاز به انسجام ملی و همراهی مداوم دارد، تحت قیمومیت هیچ کشوری قرار نمی گیریم

به گزارش فیس راز، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان در جلسه دولت این کشور به منظور بررسی طرح اصلاحات اقتصادی گفت که اجرای این طرح نیاز به انسجام ملی و همراهی مداوم دارد.

لبنان، حزب الله: اجرای طرح اصلاحات اقتصادی نیاز به انسجام ملی و همراهی مداوم دارد، تحت قیمومیت هیچ کشوری قرار نمی گیریم

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، حاج محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان روز گذشته در خلال جلسه دولت این کشور در کاخ ریاست جمهوری برای بحث درباره طرح اصلاحات مالی گفت: در حالت عادی ضروری است همه دولت ها برای اداره امور خود و کشورشان و نیز رسیدن به رشد و توسعه و بالابردن سطح زندگی و رفاه شهروندان خود و نیز اتخاذ اقدامات محتاطانه برای مقابله با بحران های فصلی و اضطراری برنامه ریزی کنند.

محمد رعد ادامه داد که امروز دولت ما از نظر کثرت بحران ها و گستردگی آن و نیز شرایط منطقه ای در بدترین حالت ممکن واقع شده است.

رعد خطاب به حاضران در جلسه با اشاره به اینکه درحال حاضر ستون های مادی دولت در حال فروریختن بوده و خزانه داری آن خالی شده و ارزش پول ملی به پایین ترین حد رسیده و نیز کمک های خارجی مشروط و با عذر و بهانه است٬ گفت که به همه دیدگاه های شما در طرح اصلاحات مالی احترام می گذارم.

کننده حزب الله شرح داد که شرایط کنونی کشور بحرانی است و همگی باید با هماهنگی یکدیگر تدابیر و اتخاذات مناسب این طرح اصلاحات را به شکلی اجرا کنیم که اصول حاکمیت ملی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار نداده و به ویژه بازگرداندن سپرده های مردم و اموال غارت شده کشور را برای تحقق تعادل و توازن اجتماعی میان همه اقشار جامعه اجرا کنیم.

رعد گفت که ما این طرح را تایید کرده و مراحل مذاکره و اجرای آن را به شکلی که با اصول حاکمیتی و چشم انداز اجتماعی متعادل و مناسب منافات نداشته باشد انجام می دهیم.

وی افزود که در حال حاضر طرح اصلاحات مالی٬ دستاورد دولت جدید است که از آن تشکر می کنیم و این طرح اولین گام مثبت کشور در راه نجات مالی و مالی به شمار می رود.

محمد رعد تاکید کرد که ما با اصل کمک خواستن از هیچ طرفی در جهان مخالف نیستیم؛ مگر دشمنان! و قبول نمی کنیم که به بهانه کمک یا ... تحت قیمومیت هیچ کشوری قرار بگیریم.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان در سرانجام گفت که طرح اصلاحات مالی نیاز به تحکیم ملی و هماهنگی مداوم در جریان مذاکرات٬ تصویب و اجرای آن دارد.

روز گذشته دولت لبنان با ریاست میشل عون رئیس جمهور این کشور برای بحث درباره طرح اصلاحات مالی تشکیل جلسه داد.

به همین دلیل، میشل عون در ابتدای این جلسه اظهار کرد: بیرون آمدن از تونل تاریکی که در آن هستیم جزئی از مسؤولیت همه است و طرح مالی دولت با دید مالی بررسی شده است نه دید سیاسی.

وی افزود: هدف برنامه دولت اجرای تدابیر اصلاحاتی برای تقویت رشد و افزایش بهره وری به موازات اصلاحات مالی با موضوع ریشه کن کردن فساد است. همچنین این طرح به دنبال کاهش بدهی های دولتی به شکلی است که لبنان را از خطرات پیش رو حفظ کند و از طریق حسابرسی مالی، امور مالی آن را در یک جهت پایدار و شفاف قرار می دهد.

میشل عون ادامه داد، بحران پیچیده ما ساخته امروز نیست بلکه نتیجه تراکم سیاست ها و اقدامات اشتباه مالی است. ما با بحران مهاجرت و کرونا روبرو هستیم که اقتصاد ما را مختل کرده و بیکاری و فقر را افزایش داده است. آسیبی که به زیربنای مالی و مالی کشور وارد شده مستلزم اتحاد و شفافیت است.

در همین حال، حسان دیاب نیز در سخنانی گفت: من از تمام احزاب سیاسی می خواهم که بحث و جدل را رها کنند؛ چراکه اگر لبنان سقوط کند این اختلافات سودی برای کسی نخواهد داشت.

وی افزود: آنچه ما در این طرح پیشنهاد کرده ایم وحی منزل نیست و قابل اصلاح است؛ این طرح مُلک یا حکم دولت نیست، بلکه دستور کار دولت برای بازگرداندن تعادل مالی است. دولت چشم انداز خود را برای اصلاحات مالی و مالی تنظیم کرده است که فرصتی را برای گفت وگو با طلبکاران در صندوق بین المللی پول ایجاد می کند.

حسان دیاب ادامه داد: هیچ جایی برای تسویه حساب های قدیمی وجود ندارد و تبادل اتهامات برای همه هزینه سنگینی به همراه خواهد داشت. ما امروز از یک تونل بلند عبور می کنیم و برای دستیابی به یک چشم انداز و متحد شدن در برابر چالش ها، گفت وگو ضروری است.

لبنان هفته گذشته شاهد اعتراضات و بعضا آشوب در برخی مناطق به ویژه شمال این کشور بود و دولت لبنان برای فرونشاندن اعتراضات مذکور و سر و سامان دادن به شرایط مالی پنجشنبه (11 اردیبهشت) طرحی مالی-مالی تصویب کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1115

به "لبنان، حزب الله: اجرای طرح اصلاحات اقتصادی نیاز به انسجام ملی و همراهی مداوم دارد، تحت قیمومیت هیچ کشوری قرار نمی گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، حزب الله: اجرای طرح اصلاحات اقتصادی نیاز به انسجام ملی و همراهی مداوم دارد، تحت قیمومیت هیچ کشوری قرار نمی گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید