مسکو از همکاری با اتحادیه اروپا استقبال می نماید

به گزارش فیس راز، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید نمود مسکو همیشه برای همکاری با اتحادیه اروپا بر اساس اصل برابری و با در نظر دریافت احترام متقابل آمادگی دارد.

مسکو از همکاری با اتحادیه اروپا استقبال می نماید

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید نمود مسکو همیشه برای همکاری با اتحادیه اروپا بر اساس اصل برابری و با در نظر دریافت احترام متقابل آمادگی دارد.

ماریا زاخارووا، روز شنبه در مصاحبه با یک کانال یوتیوبی این مطلب را در واکنش به گزارش های رسانه ای مبنی بر اینکه مارکوس ادرر (Markus Ederer)، سفیر اتحادیه اروپا در روسیه، در نشست روز دوشنبه خود با جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، پیشنهاد بازنگری در راهبرد این اتحادیه درباره روابطش با روسیه را مطرح نموده است، بیان نمود.

زاخارووا درباره این گزارش ها گفت، موضع ما به اظهاراتی که اکنون بیان می گردد، بستگی ندارد. مواضع ما پایدار است و در هر حال، فهم آن ها آسان است. ما آماده همکاری برپایه برابری و احترام متقابل هستیم. آیا شما برای چنین همکاری آمادگی دارید؟ ما از شما استقبال می کنیم، ما همیشه برای همکاری در همه زمینه ها آمادگی داریم. در مسائل بشردوستانه، سیاسی و دفاعی. این یک مفهوم ثابت است که برای سال ها و دهه ها همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

وی در ادامه اضافه نمود، از وزارت امور خارجه روسیه به کرات خواسته شده است درباره اظهارات اخیر مقامات اتحادیه اروپا، موضع گیری کند، اما چنین اظهارنظر هایی در شرایط کنونی بی معنی است.

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه گفت، به اعتقاد من درحال حاضر نیازی نیست به هر نقل قول، بیانیه یا صدایی که از بروکسل شنیده می گردد، توجه گردد. این صدا ها احتمالا در گذشته معنا هایی داشته اند، اما امروز آن ها تنها از بن بست کلی حکایت دارند که اتحادیه اروپا برای مفهوم سازی صندلی خود در دنیا و روابطش با مناطق مختلف این سیاره، با آن روبرو است.

به گفته وی اتحادیه اروپا باید اولویت های سیاست خارجی خود را دسته بندی و اول از همه وحدت داخلی خود را احیا کند، زیرا بحران های ناشی از همه گیری کرونا عدم توافق میان اعضای این اتحادیه را آشکار نموده است.

زاخارووا توضیح داد، عملکرد آن ها امروز همانند اجرای موسیقی یک گروه غیرحرفه ای است. همیشه صدا هایی شنیده می گردد، اما گوش نواز نیست، بلکه ناهنجار و بد آهنگ است.

آن ها باید تصمیم بگیرند به دنبال چه هستند و سیاست خارجی خود را بر همان اساس تنظیم نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1662

به "مسکو از همکاری با اتحادیه اروپا استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو از همکاری با اتحادیه اروپا استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید