نحوه ترمیم معدل پشت کنکوری ها

به گزارش فیس راز، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه و شرایط ترمیم معدل داوطلبان کنکور توضیحاتی ارائه کرد.

نحوه ترمیم معدل پشت کنکوری ها

محسن زارعی در مصاحبه با ایسنا، در این باره اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش وپرورش، دانش آموزان می توانند یک مرتبه درخواست ترمیم نمره امتحانات نهایی داشته باشند.

وی اضافه کرد: متقاضیان درخواست خود را به منطقه ارائه می نمایند و پس از تایید کمیسیون خاص منطقه، می توانند برای ترمیم اقدام و در ایام برگزاری امتحانات، خرداد، شهریور یا دی ماه و همزمان با سایر دانش آموزان در امتحانات شرکت نمایند.

زارعی با اشاره به تغییرات کنکوری در صورت ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت که این مصوبه کماکان اجرا می گردد، اما این شرایط مربوط به قبل از ابلاغ و اجرای قطعی مصوبه کنکوری مذکور است و ممکن است احتیاج به بازنگری داشته باشد که در صورت لزوم آن را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز اول تیرماه امسال درباره ترمیم نمرات داوطلبان کنکور گفته بود اینکه فرد احتیاج دارد ترمیم نمره داشته باشد، یکی از مسائلی است که در این زمینه مطرح است. درخصوص ترمیم معدل برای پشت کنکوری ها باید تاکید نمود که اگر مصوبه ابلاغ شد بلافاصله شورای سنجش و پذیرش تشکیل جلسه می دهد و سیاست های کنکور 1402 را مشخص می نماید.

این در حالی است که سازمان سنجش آموزش کشور دو روز گذشته و در روز 22 تیرماه با صدور اطلاعیه ای بیان کرد که آزمون سراسری سال 1402 بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال 1392 مجلس شورای اسلامی، همچون آزمون سراسری سال 1401 برگزار می گردد و در صورت ابلاغ هرگونه قانون یا مصوبه نو، تغییرات برای آزمون سراسری سال 1403 و به بعد اعمال خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2198

به "نحوه ترمیم معدل پشت کنکوری ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "نحوه ترمیم معدل پشت کنکوری ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه ترمیم معدل پشت کنکوری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید