نفت گران می گردد؟

به گزارش فیس راز، تهران (پانا) - بعضی از تحلیل گران خبر از افزایش قیمت هر بشکه نفت تا سقف 125 دلار در آینده می دهند اما آیا قیمت نفت واقعا به چنین حدی می رسد؟

نفت گران می گردد؟

به گزارش تجارت نیوز، بانک جی پی مورگان پیش بینی نموده بود قیمت نفت در سال 2022، به 125 دلار می رسد. این در حالی است که قیمت نفت در چند ماه اخیر نوسانات زیادی داشت. نفت پس از واکسیناسیون گسترده و باز شدن دوباره بنگاه های مالی، افزایش قیمت قابل توجه داشت. اما آیا نفت 125 دلاری ممکن است؟

محمدعلی خطیبی، نماینده پیشین ایران در اوپک در همین باره به تجارت نیوز می گوید: رسیدن نفت به کانال 125 دلاری بعید به نظر می رسد.

خطیبی ادامه می دهد: اگر سویه نو کرونا حل شود تقاضا افزایش پیدا می نماید اما اوپک پلاس هم مرتب و هر ماه، 400 هزار بشکه به بازار اضافه می شود.

اوپک در آخرین نشست خود اعلام نموده بود سیاست های فعلی افزایش تدریجی ماهانه 400 هزار بشکه ای را دنبال کند.

نماینده سابق ایران در اوپک بیان می نماید: بازار به حالت تعادلی برمی شود. بعضی از مصرف نمایندگان مانند آمریکا آغاز به آزادسازی ذخایر خود گرفته اند و هدف آنها هم کاهش قیمت نفت است.

با این حال بعضی از کشورها به منظور کاهش قیمت نفت، اقدام به آزادسازی دخایر استراتژیک خود کردند.

خطیبی ادامه می دهد: دولت آمریکا ادعا می کرد اندازه عرضه اوپک پلاس کم است. به همین علت هم آمریکا ذخایر خود را آزاد کرد. بنابراین بازار از یک سو تقاضای زیادی دارد اما عرضه هم اضافه می شود و بازار به تعادل می رود.

اما آیا کیفیت این نوع نفت با کیفیت نفت اوپک برابر است؟

خطیبی یادآوری می نماید: معمولا پالایشگاه ها، از یک نوع نفت خام استفاده نمی نمایند. پالایشگاه ها از ترکیب نفت خام ها به عنوان خوراک استفاده می نماید و به ترکیبی قابل قبول می رساند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2029

به "نفت گران می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت گران می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید