وانگ ون بین: آمریکا سیاست چین واحد را نقض نموده است

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان، وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در سخنانی سفر 3 سناتور آمریکایی به تایوان را به شدت محکوم کرد و خواهان عدم برقراری هرگونه ارتباط رسمی میان واشنگتن و این جزیره شد.

وانگ ون بین: آمریکا سیاست چین واحد را نقض نموده است

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص خاطرنشان کرد: این اقدام از سوی آمریکا نقض جدی اصول مرتبط با سیاست چین واحد بوده و ناقض بیانیه های مشترک میان دو کشور به شمار می رود.

تامی داکوورث و دن سالیوان از اعضای کمیته نیروهای مسلح و کریستوفر کانز عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در اقدامی تحریک آمیز به تایوان سفر نموده تا با سای اینگ وِن رئیس جمهور این منطقه ملاقات نمایند.

به گزارش خبرنگاران، چین همیشه به آمریکا و متحدان غربی اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت یابی چین، دست به اقداماتی می زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1786

به "وانگ ون بین: آمریکا سیاست چین واحد را نقض نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانگ ون بین: آمریکا سیاست چین واحد را نقض نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید