ژنرال چینی: اقدامات آمریکا در تایوان و دریای چین جنوبی ثبات منطقه را تهدید می نماید

به گزارش فیس راز، یک ژنرال ارتش خلق چین به اظهارات وزیر دفاع موقت آمریکا درباره تایوان واکنش نشان داد و گفت پکن در برابر هر کسی که بخواهد تایوان را از قلمروی چین جدا کند از حاکمیت خود به هر قیمتی دفاع خواهد نمود.

ژنرال چینی: اقدامات آمریکا در تایوان و دریای چین جنوبی ثبات منطقه را تهدید می نماید

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک ژنرال ارشد ارتش خلق چین در پاسخ به اظهارات پاتریک شاناهان وزیر دفاع موقت آمریکا در کنفرانس شانگری لا در سنگاپور گفت: اقدامات ایالت متحده آمریکا درباره تایوان و دریای چین جنوبی به شدت به حفظ ثبات در منطقه آسیب خواهد زد.

براساس گزارش رویترز، شوا یانمینگ از مقامات ارشد ارتش خلق چین بعد از سخنرانی شاناهان به خبرنگاران گفت: وی دیدگاهها و اظهارات غیردقیقی بیان نمود و لحن قدیمی و تکراری آمریکا در زمینه تایوان و دریای چین جنوبی را دوباره بیان نمود.

وی تاکید نمود، این اظهارات و مواضع برای صلح و ثبات در منطقه بسیار مضر است.

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز شنبه، چین را مسئول طیفی از فعالیت های ثبات زدا در آسیا معرفی کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، شاناهان در مقابل رؤسای دفاعی کشورهای مختلف در گفت وگوی سالانه شانگری-لا در سنگاپور، ضمن تأکید بر تعهد واشگتن به منطقه آسیا، از هم پیمانان آسیایی آمریکا خواست تا بودجه امنیتی خود را افزایش دهند.

شاناهان همچنین گفته، که به نفع پکن است که روابط سازنده ای با آمریکا داشته باشد ولی در ادامه گفت: رفتارهایی که موجب اختلال در حاکمیت کشورهای دیگر و برانگیختن بی اعتمادی به اهداف چین گردد، باید انتها یابد.

یانمینگ در ادامه افزود، چین در برابر هر کسی که بخواهد تایوان را از قلمروی ما جدا کند از حاکمیت خود به هر قیمت و هزینه ای که داشته باشد دفاع خواهد نمود.

چین به تایوان به عنوان یکی از استانهای سرزمین اصلی خود نگاه می نماید و همیشه تاکید نموده است که استقلال این منطقه از چین را هرگز قبول نخواهد نمود و استفاده از گزینه نظامی برای بازگرداندن این جزیره به سرزمین خود را هیچگاه رد ننموده است.

این مقام ارتش چین تاکید نمود، چین مجبور خواهد بود متحد باشد، اگر هرکسی بخواهد تایوان را از چین جدا کند، ارتش خلق از حاکمیت کشور به هر قیمتی محافظت خواهد نمود.

وی در پاسخ به اشاره شاناهان درباره فعالیتهای بی ثبات کننده چین نیز گفت: این آمریکاست که با اقداماتش منطقه را بی ثبات نموده است.

در ماه مه آمریکا یک ناو جنگی خود را به نزدیکی آبهای مورد مناقشه چین با همسایگان در ردیای چین جنوبی اعزام کرد. این اقدام خشم و اعتراض شدید چینیها را به دنبال داشت.

علاوه بر این مقامات آمریکایی برخلاف سنتهای حاکم بر کاخ سفیدّ اخیرا با مقامات تایوان دیدار و تبادل نظر نموده بودند. همچنین در اقدامی کم سابقه سفیر واشنگتن در پکن به منطقه تبت سفر نموده است.

سفر تری برنستد به چینگهای و نواحی اطراف تبت از 19 می شروع شده و تا 25 می ادامه دارد و شامل دیدارهای رسمی و دیدار از اماکن فرهنگی و مذهبی خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این سفر به دنبال تصویب قانونی توسط آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی رخ می دهد که از اعطای ویزا به مقامات چینی متهم به اعمال سیاست های محدود کننده دسترسی خارجی ها به تبت، خودداری کند. چین تصویب این قانون را محکوم نموده است.

ماه دسامبر سال گذشته میلادی، چین بابت تصویب قانون دسترسی متقابل به تبت، واشنگتن را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت که به شدت مخالف این قانون در قبال امور داخلی چین است و آن را خطری نامید که موجب آسیب جدی به روابط دو کشور می گردد.

وو قیان سخنگوی وزارت دفاع چین نیز در واکنش به اظهارات تحریک آمیز سرپرست پنتاگون گفت: طرف چینی قطعاً با مجموعه اقدامات منفی آمریکا در موضوعات تایوان، مخالف است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 247

به "ژنرال چینی: اقدامات آمریکا در تایوان و دریای چین جنوبی ثبات منطقه را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال چینی: اقدامات آمریکا در تایوان و دریای چین جنوبی ثبات منطقه را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید