پلوسی خواستار تشکیل کمیسیونی یازده سپتامبری برای آنالیز حمله به کنگره شد

به گزارش فیس راز، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در نامه ای به اعضای دموکرات این مجلس از کوشش برای تشکیل کمیسیونی به سبک یازدهم سپتامبر جهت آنالیز حمله ششم ژانویه طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره اطلاع داد.

پلوسی خواستار تشکیل کمیسیونی یازده سپتامبری برای آنالیز حمله به کنگره شد

به نقل از یورونیوز، پلوسی در این نامه ضمن اشاره به طرح های در دست اجرا برای تشکیل کمیسیون یاد شده نوشت: برای حفاظت از امنیت مان (سه بار تکرار) گام بعدی تشکیل کمیسیونی مستقل از نوع یازدهم سپتامبر است تا در آن کلیه حقایق و ریشه های حمله تروریستی داخلی ششم ژانونیه به ساختمان کنگره ایالات متحده به دقت مورد آنالیز قرار گیرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این و قبل از استیضاح دونالد ترامپ نیز خواهان تشکیل چنین کمیسیونی شده و تحقق آنرا بسیار لازم و ضروری دانسته بود.

کمیسیونی از نوع یازده سپتامبر قاعدتا با اساسنامه ای ویژه که به تصویب نمایندگان دو مجلس کنگره برسد و رئیس جمهوری نیز آنرا امضا کند قابلیت تشکیل شدن را دارد. اعضای این کمیسیون را عمدتا افرادی خارج از دولت تشکیل می دهند.

حمله فاجعه بار ششم ژانویه که از سوی معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به ساختمان کنگره صورت گرفت دست کم پنج کشته برجای گذاشت و خشم اغلب سیاستمداران از جناج های مختلف را در ایالات متحده بر انگیخت.

دموکرات ها پس از این حمله طرح دومین استیضاح دونالد ترامپ را کلید زدند که پس از تصویب در مجلس نمایندگان انتها در سنا رای لازم را برای تصویب نیاورد.

اغلب مخالفان طرح استیضاح در سنا با این وجود حمله به کنگره را به عنوانی اقدامی شرم آور محکوم کردند و دونالد ترامپ را نیز در تحریک به آن مقصر دانستند اما با این استدلال که محاکمه یک رئیس جمهوری برکنار شده وجه قانونی ندارد، با آن مخالفت کردند.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواهی که به تبرئه دونالد ترامپ رای داده بود نیز خواهان تشکیل کمیسیون یازده سپتامبری برای آنالیز اتفاقات ششم ژانویه شده و تاکید نموده که برای جلوگیری از تکرار اقداماتی نظیری حمله به کنگره باید ریشه ها و دلایل این اقدام به دقت مورد آنالیز قرار گیرد.

نمایندگان کنگره پس از اتفاقات اخیر به اتفاق خواهان تقویت امنیت این نهاد قانون گذار در ایالات متحده شده و دو کمیته از مجلس سنا نیز در حال حاضر مشغول آنالیز کوتاهی های امنیتی احتمالی اجرا شده در جریان حمله به ساختمان کنگره هستند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1651

به "پلوسی خواستار تشکیل کمیسیونی یازده سپتامبری برای آنالیز حمله به کنگره شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی خواستار تشکیل کمیسیونی یازده سپتامبری برای آنالیز حمله به کنگره شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید