چرا جلوه های ویژه کامپیوتری فیلم نو شانگ چی خوب نیست؟

به گزارش فیس راز، مارول فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه را پس از انتظاری طولانی اکران و با وجود نقد ها و واکنش های بسیار به خاطر استفاده بیش از حد از جلوه های ویژه کامپیوتری، امتیازهای بسیار خوبی دریافت کرد.

چرا جلوه های ویژه کامپیوتری فیلم نو شانگ چی خوب نیست؟

در این مطلب خطر لو رفتن داستان فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه وجود دارد.

شانگ چی دومین فیلم از فاز چهارم سری فیلم های مارول است که پس از فیلم بیوه سیاه در ماه جولای میلادی اکران می گردد و داستان قهرمان سرشناسی به نام شانگ چی با هنرمندی سیمو لو را روایت می نماید. شانگ و خواهرش ژیالینگ با بازی منگر ژانگ به همراه دوستش کتی که نقش اورا آکوآفینا بازی می نماید به واسطه پدرش ونوو با هنرمندی تونی لیانگ که در جستجوی همسر مرده اش است، درگیر مسائل خانوادگی خود می گردد.

هیجان هواداران شانگ چی در طی سال ها به سطح بالایی رسیده است، زیرا این فیلم با نمایش ابرقهرمانی کونگ فو کار درحال برداشتن قدمی عظیم در جهت تنوع دادن به فیلم های دنیای مارول و قهرمانان آن است. لیو و لانگ هردو سابقه بدلکاری و هنرهای رزمی را در کارنامه سینمایی خود در فیلم های هنگ کنگی دارند، میشل یئو قهرمان هنرهای رزمی هم در نقش ینگ نان در فیلم ایفای نقش می نماید. صحنه های مبارزه و پایکوبی فیلم به شدت مورد ستایش است.

یکی از موضوعاتی که بیشتر از همه تمجید متنقدان را در پی داشته، جلوه های ویژه کامپیوتری و جلوه های بصری شخصیت شانگ چی است. به اسم یک فیلم مارولی که مبارزات شخصیت ها با افکت های رنگارنگ قدرت را در کنار موجودات کوچک و عظیم نشان می دهد، روایت داستان به شدت به جلوه های رایانه ای وابسته است و استقبال مخاطبانی که فیلم را دیده اند چندان خوب نبوده است.

فیلم های دنیای مارول اغلب به دلیل وابستگی بیش از حد به جلوه های ویژه کامپیوتری مورد انتقاد قرار دارند. آخرین نمونه آن فیلم بیوه سیاه قسمت سوم است که به شدت بر جلوه های بصری متکی و از روابط خانوادگی که نقطه قوت فیلم است دور شده بود.

شانگ چی هم بر صحنه ها و شخصیت هایی که کاملا از جلوه های ویژه کامپیوتری ساخته شده اند آن هم در درگیری هایی که تعیین است فقط برای افزایش تنش داستان اصلی استفاده شده به شدت تکیه نموده است. همان طور که در تریلر دیدیم، اژدهایی که از تائو لو محافظت می نماید موجودی کامپیوتری است که حتی از اژدهای چیتاوری هم عظیمتر است. جزئیات صحنه در رویارویی نهایی با همتای شرور اژدها از دست رفته بود، البته این نبرد در پی درگیری های بین شانگ چی و پدرش ونوو حل می گردد.

به نظر نمی رسد که صرف استفاده از جلوه های ویژه کامپیوتری منتقدان را به واکنش واداشته است، بلکه این وابستگی بیش از حد به جلوه های بصری است که توجهات را از خط اصلی داستان دور می نماید. نقدی رایج که بر بسیاری از تولیدات استودیو مارول می رود.

هرچند بدون توجه به این وابستگی بیش از حد شانگ چی و افسانه ده حلقه باز هم داستانی احساسی از خانواده روایت می نماید، هنرهای رزمی شگفت انگیز به نمایش می گذارد، شخصیت ها و قدرت هایی مجذوب کننده را به دنیای مارول معرفی می نماید که هواداران آن را دوست خواهند داشت.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1889

به "چرا جلوه های ویژه کامپیوتری فیلم نو شانگ چی خوب نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا جلوه های ویژه کامپیوتری فیلم نو شانگ چی خوب نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید