چه کارها و تفریحاتی را در پوکت باید تجربه کنید؟

به گزارش فیس راز، پوکت، بزرگ ترین جزیره تایلند، مقصدی رویایی برای علاقه مندان به طبیعت است. این شهر جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد که می توانند از تجربه آن ها لذت ببرند.

چه کارها و تفریحاتی را در پوکت باید تجربه کنید؟

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

پوکت در سواحل دریای آندامان تایلند قرار گرفته است و بزرگ ترین جزیره این کشور است. این شهر برای علاقه مندان به خرید و غذا، بهشت گرمسیری محسوب می گردد. تور پوکت در میان انواع تور تایلند هواداران خاص خود را دارد. در این شهر هر چیزی از سواحل شگفت انگیز و جادویی گرفته تا معابد خیره نماینده، وجود دارد و می توانید تفریحات متنوعی را در پوکت تجربه کنید. در ادامه بهترین کارها و تفریحاتی را که می توانید در پوکت تجربه کنید، معرفی می کنیم.

برای انتخاب انواع تور تایلند، می توانید به یاری خبرنگاران قیمت تورهای آژانس های همکار را مشاهده و مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

از ساحل لذت ببرید

پوکت از نظر داشتن سواحل بکر و زیبا، حرف های زیادی برای گفتن دارد. شاید بهترین چیزی که در خصوص سواحل پوکت می توان گفت، این است که واقعا برای هر کسی یک ساحل وجود دارد. کسانی که به سواحلی با فعالیت ها و تفریحات آبی متععد علاقه دارند، می توانند به ساحل پاتونگ (Patong beach) بروند. اینجا ساحلی بزرگ و طولانی با انواع ورزش های آبی و رستوران هایی با غذاهای خوشمزه است که می تواند لحظات خاطره انگیزی برایتان خلق کند.

گردشگرانی که ترجیح می دهند در ساحلی آرام، استراحت نمایند، ساحل فریدم (Freedom beach) و ساحل Laem Singh همان جایی است که باید بروند. این سواحل نسبت به بقیه خلوت تر هستند و ویژگی های برجسته سواحل تایلندی را دارند؛ خلیج های گسترده، سنگ های صخره ای، جنگل های سرسبز و...

اگر شما دوست دارید به ساحلی بروید که هم تفریحات مهیج داشته باشد و هم خلوت باشد تا بتوانید کمی هم استراحت کنید، باید سری به سواحل کاتا بزنید: Kata Noi و کارن (Karon).

به بازدید از بودای بزرگ بروید

در سفر به پوکت علاوه بر لذت بردن از زیبایی جزایر و سواحل، باید از بودای بزرگ نیز دیدن کرد؛ این مجسمه مرمری با 45 متر ارتفاع، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری پوکت محسوب می گردد. بودای بزرگ در جایی مرتفع واقع شده و از آنجا می توانید چشم اندازی پانورمایی از این جزیره، شهر پوکت و خلیج های کاتا و کارون را به تماشا بنشینید.

همان طور که این منطقه یکی از بهترین جاها برای تماشای دورنمای پانورامیک محسوب می گردد، خود مجسمه نیز بسیار خیره نماینده است. بودای بزرگ با قدی برافراشته با غرور در قله کوه نشسته است و به شهر زیر پای خود نگاه می نماید. از آنجایی که اینجا یک مکان مذهبی به شمار می رود، هنگام بازدید از آن حتما لباس پوشیده بپوشید.

طعم غذاهای خیابانی بازار شبانه آخر هفته پوکت را بچشید

در حالی که قیمت غذاهای خیابانی در غرب، به اندازه غذاهای رستوران ها است، در تایلند چنین غذاهایی بسیار ارزان تر از آن است که تصورش را بکنید. برای خوردن غذاهای خیابانی خوشمزه، هیچ جایی مناسب تر از بازار شبانه آخر هفته شهر پوکت نیست.

مردم محلی به این بازار، بازار ناکا می گویند و در آن می توانید طیف گسترده ای از غذاهای خوشمزه تایلندی را نوش جان کنید. بعد از اینکه سیر شدید، می توانید در بازار چرخی بزنید و از مغازه ها کالاهایی مثل لباس، جواهرات بدلی و صنایع دستی را به عنوان سوغات یا حتی یادگاری برای خودتان بخرید.

خرید کنید

پوکت برخلاف سایر جزایر تایلند، مجتمع ها و مراکز خرید مدرن زیادی دارد. Central Festival، Jungceylon و اوت لت Premium از بهترین مراکز خرید پوکت به شمار می روند که می توانید در آن ها کالاهایی از برندهای مشهور جهان را بخرید.

اما اگر به دنبال خرید کالاهای ارزان قیمت هستید، می توانید سری به بازارهای متعدد پوکت بزنید که در خیابان های زیبای شهر قرار دارند و در هر گوشه از آن می توان کالاهایی با قیمت های مناسب تهیه کرد.

به یک جزیره سفر کنید

اگر در هر صورت از زیبایی های پوکت دل زده شدید، یا فقط می خواهید تنوعی در سفرتان ایجاد کنید، بهتر است به جزایر شگفت انگیز اطراف سفر کنید. Koh Khai و جزیره مرجانی از جزایر مشهور تایلند هستند که آب دریاهای نیلگون و سواحل شنی سفیدشان چشم هر بیننده ای را مسحور می نماید؛ این جزایر فقط 20 دقیقه با قایق های موتوری با پوکت فاصله دارند.

برای سفرهای یک روزه می توانید مقاصدی مثل کوفی فی (Koh Phi Phi) و Koh Yao Noi را انتخاب کنید که جزو زیباترین جزایر این کشور به شمار می رود و هر کدام به شکلی بسیار جذاب است. کوفی فی جوی سرزنده دارد و خلیج مایا اصلی ترین جاذبه آن محسوب می گردد. Koh Yao Noi هم می تواند جای مناسبی برای استراحت و سپری کردن لحظات آرامش بخش باشد.

سری به پارک موضوعی و فرهنگی فانتاسی بزنید

اگر می خواهید تفریحات فرهنگی را تجربه کنید، پارک موضوعی و فرهنگی فانتاسی انتخاب عاقلانه ای است. این پارک مجموعه ای شگفت انگیز است که می توانید در آن میراث فرهنگی غنی تایلند را مشاهده کنید و در آن از اجراهای فراموش نشدنی بندبازی، شیرین کاری، آتش بازی و... لذت ببرید.

علاوه بر اجراهای جذاب، اینجا کی توانید خرید کنید، غذا بخورید و در فعالیت های متعدد اطراف پارک شرکت کنید. فانتاسی یکی از جاهای دیدنی است که بدون بازدید از آن، سفر به پوکت تکمیل نمی گردد.

محو زیبایی های جزیره شوید

پوکت مکان فوق العاده ای است و شاید بهترین جا برای پی بردن به این حقیقت، دماغه Promthep باشد. این دماغه در جنوب جزیره واقع شده است و برای تماشای غروب خورشید در پوکت می توانید به این مکان بروید. بازدیدنمایندگان از اینجا می توانند غروب خورشید و انعکاس نور آن در اقیانوس را مشاهده نمایند. Promthep رمانتیک، جذاب و زیبا است؛ شب قبل از ترک پوکت، به این دماغه بروید، چون جای فوق العاده ای برای خلوت کردن، رسیدن به آرامش و مرور خاطرات شیرین سفر است.

پوکت به حق یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری تایلند است و هر گوشه آن، تفریحات جذابی برای گردشگران دارد. شما می توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی پوکت را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه های رایگان این شهر دسترسی داشته باشید. با داشتن اطلاعات کافی در خصوص این جاذبه ها، به راحتی می توانید از قبل برای سفرتان برنامه ریزی کنید و از فرصتی که در اختیار دارید، بیشترین استفاده را ببرید.

منبع: کجارو / goodfon.com / theculturetrip.com
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 292

به "چه کارها و تفریحاتی را در پوکت باید تجربه کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کارها و تفریحاتی را در پوکت باید تجربه کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید