چین خواهان حل صلح آمیز تنش ها در خلیج فارس شد

به گزارش فیس راز، ایرنا نوشت: شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در دیدار با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در پکن گفت که تنش ها در منطقه خلیج فارس باید به صورت مسالمت آمیز و با راهبرد صلح حل و فصل گردد.

چین خواهان حل صلح آمیز تنش ها در خلیج فارس شد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

شی روز دوشنبه در این ملاقات تاکید نمود راه چاره سرانجام دادن به تنش ها در این منطقه برگزاری گفت و گو و استفاده از روش های صلح آمیز و خویشتنداری حداکثری است.

او بدون اشاره به حملاتی که اخیرا به تاسیسات نفتی عربستان شد، گفت: وضعیت در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه در زمان حاضر بسیار حساس و بغرنج است.

وی اضافه نمود برعهده همه جوانب ذی ربط است که از صلح و امنیت منطقه حراست نمایند آنها باید به دنبال رفع اختلافات با گفت و گو و مذاکره باشند ارامش داشته باشند و اختلافات را به شکل صلح آمیز رفع نمایند.

وی گفت که چین آماده است در این زمینه با طرف های دیگر از جمله عراق در ارتباط باشد.

خبرگزاری شینهوا هم گزارش کرد نخست وزیر عراق در این ملاقات نقش چین را در توسعه کشورش مهم دانست و با رییس جمهوری چین درباره طرح های زیربنایی از جمله بازسازی عراق گفت و گوهایی انجام داده است.

دو طرف درباره وضعیت عراق و مبارزه با تروریسم و بازسازی این کشور گفت و گو کردند چین گفته است که در این زمینه ها نیز با بغداد از نزدیک همکاری خواهد نمود.

نخست وزیر عراق اضافه نمود که این کشور در سال های گذشته در معرض جنگ و تروریسم قرار داشته و شرایط بحرانی و سختی را پشت سر گذاشته است و به روابط با چین برای اجرای طرح های همکاری اهمیت زیادی می دهد.

ارزش تبادلات تجاری چین و عراق در زمان حاضر بیش از 30 میلیارد دلار است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 400

به "چین خواهان حل صلح آمیز تنش ها در خلیج فارس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان حل صلح آمیز تنش ها در خلیج فارس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید