کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان آغاز مناسبی برای کاهش آلام آوارگان سوری است

به گزارش فیس راز، تهران (پانا)- دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی کنفرانس بین المللی درباره بازگشت آوارگان را آغاز مناسبی برای کاهش آلام آوارگان سوری، اعتمادسازی و برقراری صلح و امنیت در سوریه دانست.

کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان آغاز مناسبی برای کاهش آلام آوارگان سوری است

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، علی اصغر خاجی که در راس هیاتی به منظور رایزنی با مقامات سوریه و همچنین مشارکت در کنفرانس بین المللی درباره بازگشت آوارگان در دمشق به سر می برد، با بشار اسد رئیس جمهور این کشور ملاقات کرد.

طرفین در این ملاقات ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری کنفرانس بازگشت آوارگان و پناهندگان در دمشق، برخورد دوگانه کشورهای غربی درباره مسائل انسانی سوریه و مانع تراشی آنها در زمینه برگزاری این کنفرانس را مورد انتقاد قرار دادند.

بشار اسد با اشاره به حمایت های ایران از مردم و دولت سوریه، تاکید نمود: این کنفرانس می تواند مبنای خوبی برای تدوام کوشش های انساندوستانه و آغاز بازسازی و بازگشت امنیت و رفاه برای مردم کشورش باشد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه هم این کنفرانس را آغاز مناسبی برای کاهش آلام آوارگان سوری، اعتمادسازی و برقراری صلح و امنیت در سوریه دانست و با اشاره به اهمیت حل و فصل بحران سوریه به وسیله سیاسی بر ادامه فعالیت های کمیته قانون اساسی سوریه تاکید نمود.

خاجی توضیح داد که این امر می تواند نقش مثبتی در برقراری صلح و ثبات در این کشور ایفا نماید.

کنفرانس بین المللی درباره بازگشت آوارگان فردا چهارشنبه در دمشق برگزار می گردد.

بشار اسد رییس جمهور سوریه روز دوشنبه در گفت وگو با همتای روسی خود در این باره گفته بود که برگزاری کنفرانس برای پناهندگان سوری، نخستین اولویت دولت سوریه و آغازی برای حل این مشکل است.

وی اضافه کرد که محاصره ظالمانه و غیرقانونی باید علیه دمشق سرانجام یابد تا دولت بتواند امنیت برای بازگشت شهروندان خود تامین کند.

اسد تاکید نمود که بخش بزرگی از پناهندگان و آوارگان سوریه خواهان بازگشت به کشورشان هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1404

به "کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان آغاز مناسبی برای کاهش آلام آوارگان سوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان آغاز مناسبی برای کاهش آلام آوارگان سوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید