گران ترین پارکینگ جهان حدود یک میلیون دلار فروخته شد

به گزارش فیس راز، پارکینگی به مبلغ 969 هزار دلار در برج سنتر هنگ کنگ فروخته شد و رکورد جدیدی در قیمت گران ترین پارکینگ جهان به ثبت رسید.

گران ترین پارکینگ جهان حدود یک میلیون دلار فروخته شد

هنگ کنگ، مرکز اقتصادی جهانی، بهشتی برای عاشقان غذا و محلی است که داشتن خودرو می تواند بسیار گران تر از تملک خانه تمام گردد.

برای مثال، طبق گزارش ها، تاجر جانی چیونگ (Johnny Cheung) در در 24 اکتبر 2019، پارکینگی به وسعت 12.5 مترمربع را به قیمت باورنکردنی 969 هزار دلار به خریداری ناشناس فروخت. این پارکینگ در مقابل برج اداری 73 طبقه سنتر و در منطقه شلوغ سنترال هنگ کنگ واقع شده است. شرکت های مانند دی بی اس بانک و مؤسسه حقوقی Robertsons Solicitors در این برج، دفتر دارند. جانی چیونگ مالک چهار پارکینگ از 400 پارکینگ برج سنتر بود که پیش تر سه پارکینگ را با قیمتی 6 رقمی به فروش رسانده بود.

هنگ کنگ به عنوان یکی از پرجمعیت ترین جزایر جهان، از دیرباز اهمیت ویژه ای برای فضای پارکینگ قائل بوده است. رکورد پیشین گران ترین فضای پارکینگ این شهر به پارکینگی در مقابل مجتمع آپارتمانی لوکس کاولون تعلق دارد که در سال 2018 با قیمت 760 هزار دلار به فروش رفت.

البته فقط قیمت پارکینگ نیست که چنین مبلغ بالایی دارد، شاخص سالانه هزینه های زندگی مؤسسه مرسر، هنگ کنگ را به عنوان گران ترین شهر برای زندگی در سال های 2018 و 2019 معرفی نموده است. درعینِ حال، طبق گزارش گروه سی بی آرئی که یک شرکت املاک و مستغلات آمریکایی است، میانگین قیمت خانه در هنگ کنگ 1.235 میلیون دلار است و همین موضوع، هنگ کنگ را در صدر لیست گران ترین بازارهای املاک و مستغلات و بالاتر از سنگاپور، لندن و نیویورک قرار می دهد.

زمان فروش این پارکینگ نیز در نوع خود جالب است؛ چراکه به خاطر تظاهرات های ضددولتی در هنگ کنگ که وارد پنجمین ماه خود می گردد، سؤالاتی مطرح شده بود که آیا معروفیت این شهر به عنوان یک مرکز اقتصادی در معرض خطر است یا خیر. کارکنان دولتی که توانایی پرداخت هزینه فضای پارکینگ در برج سنتر را ندارند، می توانند با کمتر از 10 دلار از متروی MTR استفاده نمایند.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2124

به "گران ترین پارکینگ جهان حدود یک میلیون دلار فروخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین پارکینگ جهان حدود یک میلیون دلار فروخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید