ایجاد اشتغال در اولویت کاری همه دستگاه ها باشد

به گزارش فیس راز، رئیس جمهور بر کوشش بیشتر برای تامین بودجه های لازم و توجه ویژه به اشتغال جوانان تحصیلکرده در جهت ایجاد اشتغال تاکید نمود.

ایجاد اشتغال در اولویت کاری همه دستگاه ها باشد

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز سه شنبه در هشتاد و سومین جلسه شورای عالی اشتغال با تشکر از کوشش های همه دستگاه های مسئول در اشتغال آفرینی، با بیان اینکه ایجاد اشتغال از ضروریات رشد اقتصادی و افزایش تولیداست، بر تشکیل شورای اشتغال در استان ها تاکید و استانداران را مکلف کرد شخصا امور مربوط به ایجا اشتغال را پیگیری نمایند.

رئیسی با بیان اینکه اشتغال یکی از جدی ترین دغدغه های خانواده ها و بیکاری از اصلی ترین دلایل بروز آسیب های اجتماعی است، بر اولویت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و فارغ التحصیلان تاکید نمود.

رئیس جمهور راهنمایی صحیح تسهیلات به سوی ایجاد اشتغال واقعی و پایدار را نکته مهم بعدی دانست و توضیح داد: اتصال سامانه های اطلاعاتی و خدماتی دستگاه ها از جمله سامانه بانک ها به سامانه سازمان تامین اجتماعی، راهکاری موثر برای اطمینان بخشی از راهنمایی صحیح منابع و تسهیلات به سوی اشتغال آفرینی واقعی و پایدار است.

رئیسی با اشاره به وجود زمینه های ایجاد اشتغال بدون تسهیلات و با آموزش مهارت و توانمند کردن افراد، گفت: سازمان فنی و حرفه ای و هنرستان های زیر مجموعه آموزش و پرورش مسئولیت مهمی در این زمینه دارند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش بر پرهیز از مشخص تکالیف اقتصادی فراتر از توان بانک ها و یا مشخص تکالیف متزاحم برای آن ها تاکید نمود و گفت: اگر تکلیفی برای بانک ها مشخص و به وسیله رسانه ها اعلام گردد که بانک ها نتوانند آن ها را اجرا نمایند، باعث ترسیم تصویری دوگانه از عملکرد مجموعه دولت و ایجاد حس ناامیدی و یاس در مردم می گردد؛ باید به طور کامل از ایجاد یاس و ناامیدی برای مردم پرهیز کرد.

رئیسی بعلاوه خطاب به دستگاه های مسئول با تاکید بر اینکه، زمینه نقش آفرینی بخش خصوصی و تعاونی در تصمیم سازی ها، اجرا و نظارت را بیش از پیش فراهم نمایند، اضافه کرد: سمن ها، گروه های مردمی و به ویژه تشکل های جهادی ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

رییس دولت ایجاد سالانه یک میلیون شغل را احتیاج کشور، تکلیف قانونی و وعده دولت مطرح کرد و گفت: برای جبران عقب ماندگی هایی که در این زمینه از قبل وجود دارد، ایجاد اشتغال باید در اولویت کاری همه دستگاه ها باشد.

پیش از سخنان رئیس جمهور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی با اشاره به آمار های موجود نرخ بیکاری را کاهشی مطرح کرد و گفت: در 7 ماهه ابتدایی سال جاری بالغ بر 650 هزار شغل ایجاد شده است. بعلاوه علاوه بر کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان، شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز افزایش یافته است.

در این جلسه 9 مصوبه به منظور تسریع و تسهیل ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال به تصویب اعضا رسید.

خبرنگاران سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2254

به "ایجاد اشتغال در اولویت کاری همه دستگاه ها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد اشتغال در اولویت کاری همه دستگاه ها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید