بیانیه کشورهای اروپایی در مخالفت با تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش فیس راز، مهر نوشت: اتحادیه اروپا و کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه امروز دوشنبه بار دیگر بر مخالفت خود با بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران تاکید کردند.

بیانیه کشورهای اروپایی در مخالفت با تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا به همراه کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان با صدور بیانیه مشترکی مخالفت خود را با بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران اعلام کردند.

به نوشته رویترز، این بیانیه در اصل همان بیانیه روز جمعه است که این کشورها بار دیگر امروز دوشنبه آن را صادر نموده اند.

آلمان، انگلیس، فرانسه و اتحادیه اروپا پس از آنکه آمریکا روز جمعه دوم نوامبر (11 آبان) از بازگشت تمامی تحریم های نفتی ایران و نقل و انتقالات مالی که قبلا لغو شده بود اطلاع داد، بلافاصله واکنش نشان دادند و بیانیه مشترک صادر کردند.

این بیانیه را فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، ژان ایو لودریان و جرمی هانت، وزیران خارجه فرانسه و بریتانیا، امضا نموده اند. همچنین وزیران دارایی سه کشور یاده شده اروپایی این بیانیه را امضا نموده اند.

در این بیانیه از بازگشت مجدد تحریم های آمریکا به دلیل خروج آن از برجام عمیقا اظهار تاسف شده است. اروپایی ها در بیانیه خود آورده اند که آژانس بین المللی انرژی اتمی تا بحال در 12 گزارش خود تایید نموده که ایران به تعهدات خود در توافق برجام پایبند بوده است.

در این بیانیه از ایران هم خواسته شده است که به همه تعهدات هسته ای خود در برجام پایبند بماند.

اروپایی ها در بخش دیگری از بیانیه خود تاکید نموده اند که هدف آنها حمایت و حفاظت از منافع اروپایی هایی است که در انطباق با قوانین اتحادیه اروپا و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران معاملات مشروع دارند.

در بخش دیگری از این بیانیه اروپاییان متعهد به حفظ و نگهداری کانال های مالی با ایران و تداوم صادرات نفت و گاز ایران شده اند. در بیانیه تصریح شده است که اتحادیه اروپا و کشورهای امضا کننده این بیانیه با چین و روسیه نیز به عنوان دیگر طرف های برجام همکاری خواهند کرد.

52310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 108

به "بیانیه کشورهای اروپایی در مخالفت با تحریم های آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه کشورهای اروپایی در مخالفت با تحریم های آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید