توجه به کاهش نرخ رشد جمعیت لرستان ضروری است

به گزارش فیس راز، خبرنگاران/لرستان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر توجه به کاهش نرخ رشد جمعیت لرستان تأکید کرد.

توجه به کاهش نرخ رشد جمعیت لرستان ضروری است

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شامگاه جمعه 19 آذر در شورای اداری لرستان اظهار کرد: نرخ بیکاری در لرستان بالا و 20 درصد جمعیت این استان بیکار هستند و با تفسیری که از بیکاری داریم 87 هزار نفر بیکار در لرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 1401 برای اشتغال لرستان چهل هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: اگر مدیران استانی همت کنند این رقم تا 60 هزار نفر قابل ارتقا است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه برای حل مشکل بیکاری در استان لرستان دو راهبرد در نظر گرفته شده است که نخستین آن راه اندازی صنایع تعطیل نیمه تعطیل و نیمه ساخته است، شرح داد: راهبرد دیگر برای اشتغال لرستان تمرکز بر صنایع دستی و صنایع تبدیلی کشاورزی و ارتباطات است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در درود و ازنا چند پروژه نیمه تمام در اولویت است، خاطرنشان کرد: مسائل کمربندی شهر درود باید به طور جدی دنبال شود.

وی تکمیل بیمارستان نیمه ساخته درود را از دیگر اولویت های این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: توسعه فنی وحرفه ای، فاز 4 سیمان درود نیز احتیاجمند تسهیلات است کمااینکه برای برخی صنایع این شهرستان سهام دار خارجی وجود دارد.

عبدالملکی بر لزوم توجه به موضوع جمعیت لرستان تأکید کرد و با اشاره به اینکه کاهش نرخ رشد جمعیت لرستان باید توجه شود، اظهار کرد: ما به قوم لر در جمهوری اسلامی ایران احتیاج داریم و باید جمعیت این استان افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2025

به "توجه به کاهش نرخ رشد جمعیت لرستان ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به کاهش نرخ رشد جمعیت لرستان ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید