جدیدترین اخبار مربوط به اعتراضات و فرایند تشکیل کابینه لبنان

به گزارش فیس راز، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، ارتش لبنان با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: ارتش لبنان در سعدنایل در استان بقاع 16 نفر از جمله سه سوری را پس از اینکه به همراه دیگران اقدام به بستن بزرگراه نموده بودند، بازداشت کردند.

جدیدترین اخبار مربوط به اعتراضات و فرایند تشکیل کابینه لبنان

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

در بیانیه ارتش لبنان آمده است:بازداشت شدگان علاوه بر بستن بزرگراه بین المللی به اغتشاش و حمله به اموال دولتی و خصوصی در منطقه روی آورده و به شکستن و تخریب پرداخته بودند و به نظامیانی که به دنبال بازگشایی بزرگراه برای هموار کردن عبور و مرور بودند نیز حمله کردند.

ارتش لبنان بیان نمود: بازپرسی و تحقیقات از بازداشت شدگان ادامه دارد.

از سوی دیگر منابع لبنانی از نشستی که تا دقایقی دیگر میان سعد حریری نخست وزیر دولت پیشبرد امور و سمیر الخطیب برگزار خواهد شد و پس از آن حریری سخنرانی خواهد نمود، خبر دادند.

این در حالی است که ساعاتی قبل منابع لبنانی از توافق اولیه بیشتر گروه های سیاسی لبنان درباره تشکیل دولت به نخست وزیری سمیر الخطیب خبر دادند.

بعضی منابع مطلع از کوشش ها برای تشکیل دولت جدید، به الجزیره گفتند که گروه های سیاسی درباره تشکیل دولت تکنوسیاسی به نخست وزیری سمیر الخطیب به توافق اولیه دست یافته اند. این در حالی است که جبران باسیل رئیس حزب جریان ملی آزاد در این توافق مشارکت ندارد.

به گفته این منابع، دولت احتمالی از اختیارات استثنائی برخوردار نخواهد بود و برای تصویب قانون جدید انتخاباتی و مشخص موعدی برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام کوشش نخواهد نمود.

منابع اضافه کردند: همه گروه های سیاسی بعضی وزرا را مشخص خواهند کرد و این اقدام فقط به نخست وزیر سپرده نخواهد شد؛ بلکه این اقدام در چارچوب توافق با نخست وزیر انجام خواهد شد.

به گفته این منابع، این دولت بین 6 تا 9 ماه در قدرت خواهد بود.

همزمان علی حسن خلیل وزیر دارایی لبنان اعلام نمود که سعد حریری در دولت سمیر الخطیب مشارکت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دولت مرکب از 24 وزیر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 691

به "جدیدترین اخبار مربوط به اعتراضات و فرایند تشکیل کابینه لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین اخبار مربوط به اعتراضات و فرایند تشکیل کابینه لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید