حمایت طالبان از طرح کواکس برای واکسیناسیون افغانستان

به گزارش فیس راز، سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد که از طرح اتحادیه جهانی تامین واکسن برای واکسیناسیون مردم افغانستان برابر ویروس کرونا حمایت کرده و آن را تسهیل خواهد کرد.

حمایت طالبان از طرح کواکس برای واکسیناسیون افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از اعلام بودجه 112 میلیون دلاری اتحادیه جهانی تامین واکسن (کواکس) برای واکسیناسیون مردم افغانستان، گروه طالبان حمایت خویش را از این طرح گفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در این باره به رویترز اظهارداشت که این گروه از انجام واکسیناسیون توسط مراکز بهداشت حمایت کرده و این فرایند را نیز تسهیل می کند.

وحید مجروح معاون وزیر بهداشت افغانستان به خبرنگاران گفت که در این طرح 20 درصد از جمعیت مردم افغانستان را پوشش خواهد داد و افزود که 6 ماه طول می کشد تا افغانستان واکسن را دریافت کند، با این حال مقامات در حال رایزنی برای دریافت زودتر این واکسن ها هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

افغانستان 54 هزار و 854 مورد ابتلا و 2 هزار و 390 مورد مرگ را بر اثر ابتلا به کرونا ثبت کرده است اما کارشناسان می گویند آمار واقعی بالاتر هستند و موارد ثبت شده به دلیل دسترسی پایین و محدود تست کرونا و تسهیلات پزشکی و درمانی پایین تر گزارش می شود.

دولت افغانستان در حالی با همکاری کواکس طرح واکیسناسیون سراسری کرونا را روی دست دارد که با توجه به بالا بودن سرعت تولید و تأیید واکسن های کرونا در جهان از سویی، و نوپدید بودن و ناشناخته بودن ابعاد ویروس کرونا از سوی دیگر باعث می شود بسیاری از مردم کشورهای مختلف و متخصصان این حوزه هنوز اعتماد کافی به واکسن های کرونا نداشته باشند.

نشریه فوربس نیز اخیراً در گزارشی نوشته بود که باوجود تبلیغات گسترده درباره اثر و ایمنی واکسن کرونا در کشور آمریکا، درصد بسیار بالایی از کادر درمان این کشور از تزریق واکسن خودداری کرده اند.

ماه گذشته نیز مایک دی واین، فرماندار اوهایو نسبت به خودداری پرستاران از تزریق واکسن کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت که تنها برخی از پرستاران خانه های سالمندان در این شهر واکسن کرونا زدند و 60 درصد از آنان هنگام تزریق واکسن از دریافت آن خودداری می کنند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1592

به "حمایت طالبان از طرح کواکس برای واکسیناسیون افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت طالبان از طرح کواکس برای واکسیناسیون افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید