روسیه: پمپئو تحریک ایران و پمپاژ سلاح به منطقه را متوقف کند

به گزارش فیس راز، ایرنا نوشت: معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد با تایید انتها یافتن محدودیت تسلیحاتی ایران مطابق قطعنامه 2231 از وزیر خارجه آمریکا خواست تحریک ایران و پمپاژ سلاح به منطقه را متوقف نمایند.

روسیه: پمپئو تحریک ایران و پمپاژ سلاح به منطقه را متوقف کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دیمیتری پولیانسکی روز یکشنبه در واکنش به بیانیه مطبوعاتی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در صفحه توئیتری خود نوشت: آقای وزیر ، همه انتظار دارند که ایالات متحده با متوقف کردن تحریک ایران و پمپاژ اسلحه به منطقه، به خاورمیانه یاری کند.

وی اضافه نمود: واژگان تحریم و مجازات را در واژگان خود به گفت وگو و تعامل تغییر دهید. این یاری زیادی خواهد نمود! آمریکا را دوباره محترم کنید!

وزیر خارجه آمریکا که به طور مداوم بر طبل تنش و خصومت با مردم ایران کوبیده است، روز یکشنبه مدعی شد تمام تحریم های شورای امنیت علیه ایران بازگشته است اما در تناقضی آشکار بدون اینکه اشاره ای به سازوکار اجرای این تحریم ها داشته باشد، گفت آمریکا با تحریم های یکجانبه پاسخ خواهد داد.

جمهوری اسلامی ایران هم بامداد یکشنبه با انتشار بیانیه ای رسمی در مورد سرانجام محدودیت های تسلیحاتی ایران تاکید نمود که بر اساس یکی از نوآوری­ های برجام، اختتام قطعی و بدون قید و شرط محدودیت ­های تسلیحاتی و ممنوعیت­ های مسافرتی مستلزم هیچگونه تصویب قطعنامه­­ جدیدی نیست و هیچ احتیاجی به صدور بیانیه و یا هیچ اقدام دیگری از سوی شورای امنیت ملل متحد ندارد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

لغو محدودیت­ های تسلیحاتی و ممنوعیت­ مسافرتی بگونه ­ای طراحی شده است که اتوماتیک بوده و به هیچ اقدام دیگری احتیاج ندارد. این مهم پس از مذاکرات نفس گیر و با پیش بینی دقیق از امکان نقض تعهد از سوی یک یا چند طرف دیگر برجام به دست آمد. همین روش برای سرانجام محدودیت های موشکی در سال 1402 (2023) و نیز سرانجام کامل پرونده هسته ای در شورای امنیت در سال 1404 (2025) هم پیش بینی شده است.

بنابراین، از امروز، جمهوری اسلامی ایران می ­تواند هرگونه سلاح و تجهیزات لازم را، از هر منبعی، بدون محدودیت قانونی و صرفاً براساس احتیاجهای دفاعی خود تهیه کند و همچنین می تواند بر مبنای سیاست­ های خود تسلیحات دفاعی صادر کند. در اینجا باید این نکته مورد تاکید واقع گردد که سنگ بنای سیاست خارجی ایران رد سلطه و فشار در هر شکل آن است. از این رو، تحمیل هرگونه محدودیت در هر زمین ه­ای - از جمله مالی، مالی، انرژی و تسلیحاتی - هیچگاه از جانب ایران به رسمیت شناخته نشده است.

در عین حال، دکترین دفاعی ایران بر پایداری بزرگ مردم و توانمندی­ های بومی پایدار است. از زمان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم صدام علیه ایران-که طی آن مردم دلاور ایران قربانی تسلیحات پیشرفته و آتش­ افروز غربی شد-تاکنون جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قابلیت ها و ظرفیت های بومی، احتیاجهای دفاعی خود را تأمین کرده است. این دکترین همچنان محور اصلی و اساسی کلیه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حفظ قدرت دفاعی بوده و خواهد بود. تسلیحات غیرمتعارف و کشتارجمعی و واردات بی رویه سلاح های متعارف در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد. توان بازدارندگی کشور مبتنی بر دانش و توانمندی بومی و برخاسته از قدرت و مقاومت مردم ایران است. در تاریخ معاصر، ایران به رغم اختلاف و فزونی در قدرت، هیچگاه آغازگر جنگ نبوده است.

ولی متاسفانه معاملات سودآور تسلیحاتی- عمدتا میان کشورهای غربی و بعضی کشورهای منطقه- به طرز قابل توجهی به ارتکاب جنایات جنگی در منطقه-­همانند تجاوز علیه مردم بی دفاع یمن-یاری کرده و به آن دامن زده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1360

به "روسیه: پمپئو تحریک ایران و پمپاژ سلاح به منطقه را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: پمپئو تحریک ایران و پمپاژ سلاح به منطقه را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید