معاون عبدالله: اختلافات درباره ترکیب شورای عالی دولت ادامه دارد

به گزارش فیس راز، معاون اول شورای عالی مصالحه افغانستان اظهارداشت که در ترکیب شورای عالی دولت تناسب قومی و مذهبی در نظر گرفته نشده و اختلافات درباره آن ادامه دارد.

معاون عبدالله: اختلافات درباره ترکیب شورای عالی دولت ادامه دارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، بابر فرهمند معاون اول شورای عالی مصالحه افغانستان در واکنش به فهرست 18 نفره ای که از شورای عالی دولت منتشر شده، گفت که تناسب قومی و مذهبی در ترکیب این شورا در نظر گرفته نشده است.

وی درباره اختلاف سیاسیون با ترکیب و صلاحیت این شورا گفت: دو اختلاف عظیم درباره شورای عالی دولت برای شروع به کار این شورای دیده می گردد؛ اختلاف نخست در خصوص صلاحیت ها و تصمیم گیری شورای عالی دولت است و اختلاف دوم نیز درباره ترکیب و تعداد اعضای این شورا می باشد.

فرهمند که از افراد نزدیک به عبدالرشید دوستم نیز هست، پیش از این تاکید نموده بود: اگر شورای عالی دولت صلاحیت تصمیم گیری نداشته باشد و تنها رهبران بطور نمادین در آنجا حضور پیدا نمایند، نه تنها مارشال دوستم بلکه هیچ یک از رهبران حاضر نخواهند بود که برای ایجاد، شروع به کار و اشتراک در آن حاضر شوند.

لازم به ذکر است که ریاست جمهوری افغانستان هنوز بطور رسمی اعضای شورای عالی دولت را اعلام ننموده است اما براساس گزارش رسانه ها 14 مرد و 4 زن برای حضور در ترکیب این شورا انتخاب شده اند.

این افراد شامل اشرف غنی، امرالله صالح، سرور دانش، عبدالله عبدالله، حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، گلبدین حکمتیار، کریم خلیلی، محمد محقق، عبدالرشید دوستم، صلاح الدین ربانی، عطامحمد نور، میررحمان رحمانی، فضل هادی مسلمیار، فاطمه گیلانی، حسینه صافی، فوزیه کوفی و حبیبه سرابی می شوند.

بعضی سیاسیون نیز با انتقاد از ترکیب شورای عالی دولت تاکید می نمایند که این شورا کمکی به بهبود شرایط افغانستان نخواهد کرد.

سید اسحاق گیلانی رهبر حزب نهضت همبستگی ملی افغانستان در این باره گفته بود که اعضای این شورا همه از چهره هایی هستند که در 20 سال پیش همواره در چرخه سیاست بوده اند و هیچ تغییری ننموده اند، بنابراین بنظر نمی رسد هیچ ابتکار جدیدی در این باره بوجود آید.

عبداللطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی افغانستان نیز تاکید می نماید که اعضای این شورا مسئول تمامی نابسامانی های کنونی افغانستان هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1792

به "معاون عبدالله: اختلافات درباره ترکیب شورای عالی دولت ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون عبدالله: اختلافات درباره ترکیب شورای عالی دولت ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید