مکمل های انرژی زا برای خانمها

به گزارش فیس راز، در پی بعضی از مکمل های انرژی زا می باشید؟ این مقاله به شما بعضی از مکمل های طبیعی انرژی زا برای خانم ها را معرفی خواهد نمود و به فوائد آنها در سلامت اشاره خواهد نمود. بعلاوه فهرستی از مواد غذایی که به شما در رسیدن به

مکمل های انرژی زا برای خانمها

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

در پی برخی از مکمل های انرژی زا می باشید؟ این مقاله به شما برخی از مکمل های طبیعی انرژی زا برای خانم ها را معرفی خواهد نمود و به فوائد آنها در سلامت اشاره خواهد نمود. بعلاوه فهرستی از مواد غذایی که به شما در رسیدن به سطوح بالای انرژی یاری خواهند کرد را فراهم ساخته است. آن را بخوانید...

واقعیت این است که خانمها وظایف و کارهای بسیاری دارند اما انجام یکی از آنها در روز دلیل کافی برای استفاده از این مکمل های انرژی زا می باشد. انجام کارهای آشپزخانه، کار و بچه داری رویهم کار آسانی نیست و هیچ خانمی را نمی توان یافت که با این گفته موافق نباشد. دلالیل دیگری برای کمبود انرژی در زنان همانند کمبود خواب و رژیم غذایی ناسالم وجود دارد و در نتیجه، مصرف مکمل های انرژی زا به فکر خطور می کند. چنانچه مکمل های انرژی زای طبیعی که در ذیل بدان اشاره خواهد شد را درست در اول کار وارد رژیم غذایی خود کنید، به هیچ وجه احتیاجی به مکمل های غیر طبیعی و یا شیمیایی نخواهد شد. همراه با مکمل های انرژی زای طبیعی فهرستی از مواد غذایی انرژی زا که حاوی این مکمل ها می باشند را هم آورده ایم. اطلاعات مربوط به هر یک از مکمل ها را به دقت بخوانید به این دلیل که متوجه خواهید شد که چرا این مکمل های انرژی زا نه تنها جهت فراوری انرژی بلکه جهت سلامت کلی آنقدر دارای اهمیت می باشند.

فهرستی از مکمل های انرژی زا برای زنان

ویتامین B12

ویتامین B12 یا کوبالامین همیشه به اسم ویتامینی انرژی زا در نظر گرفته می گردد. می دانید به چه دلیل؟ اگرچه تمام انواع ویتامین B به اسم ویتامین های انرژی زا در نظر گرفته می شوند و به تبدیل کربوهیدرات به سوخت یاری می نمایند، ویتامین B12 از چربی ها و پروتئین ها هم به وسیله سوخت و ساز آنها انرژی فراوری می کند. سوخت فراوری شده پس از تبدیل کربوهیدرات ها سپس جهت فراوری انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد غذایی حاوی ویتامین B12: انواع صدف خوراکی، خاویار یا تخم ماهی، ماهی خال مخالی، ماهی تن، شاه ماهی، ماهی قزل آلا، خرچنگ، لابستر، گوشت گاو، گوشت بره، پنیر، تخم مرغ، غلات و حبوبات غنی شده و شکلات انرژی زا، شیر، پودر پروتئین وی (Whey Powder) یا پودر آب پنیر و ماست را شامل می گردد.

ویتامین C:

بسیاری از افراد با اشاره به ویتامین C به اسم مکمل های تغذیه ای برای خانم ها دچار حیرت می شوند. اما از سوی دیگر بایستی دلیل آن را بدانیم، اینطور نیست؟ خوب بایستی گفت که ویتامین C همانطور که بسیاری از ما می دانیم، یک ویتامین محلول در آب است. این بدان معناست که نمی توانیم آن را در بدن خود ذخیره کنیم و احتیاج به مصرف مستمر آن به وسیله رژیم غذایی است. به هر جهت، ویتامین C عملکردی را به انجام می رساند که بیشتر ما از آن اطلاعی نداریم. این ویتامین مولکولی بنام کارنیتین را سنتز می کند. وجود این مولکول برای ما انسانها لازم است، به این دلیل که چربی را به میتوکندری انتقال می دهد. این میتوکندری سپس مسئول تبدیل چربی به انرژی است.

مواد غذایی حاوی ویتامین C: فلفل چیلی تند سبز و قرمز، گواوا (Guavas)، فلفل دلمه ای، گیاهان ادویه ای تازه، سبزیجات برگ سبز تیره، کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل، کیوی، پاپایا، پرتقال و توت فرنگی را شامل می گردد.

آهن

آهن شاید یکی از مهم ترین مواد معدنی است که برای سلامتی احتیاج داریم و کمبود آن می تواند از خستگی گرفته تا کم خونی خطرناک را ایجاد نماید. پس چگونه این ماده معدنی یک مکمل انرژی زا می گردد؟ خوب باید گفت که آهن همانطور که همه ما می دانیم مسئول فراوری هموگلوبین می باشد. هموگلوبین چیست؟ هموگلوبین بخشی از گلبولهای قرمز خون است که به حمل اکسیژن یاری می کند و این اکسیژن جهت فراوری مناسب انرژی مورد احتیاج است.

مواد غذایی حاوی آهن: شامل گیاهان ادویه ای خشک، پودر کاکائو و شکلات، نرم تنان، انواع صدف خوراکی، کدو حلوایی کبابی شده، تخمه کدو، کره کنجد، خاویار، گوجه فرنگی خشک شده در زیر نور آفتاب، تخمه آفتابگردان و زردآلو خشک شده می باشد.

مواردی دیگر

ویتامین های دیگر بسیاری وجود دارند که به دلیل عملکرد آنها می توانند به اسم مکمل های انرژی زا برای خانمها در نظر گرفته شوند. برای مثال، ویتامین B9 که عموماً آن را بنام فولیک اسید می شناسند، به فراوری سلول های قرمز خون یاری می کند. این ویتامین یکی از برترین ویتامین های انرژی زا برای زنان می باشد. به طور مشابه، ویتامین B6 هم می تواند به اسم یکی از مکمل های انرژی زا برای زنان در نظر گرفته گردد، به این دلیل که نقش مهمی را در متابولیسم (سوخت و ساز) ایفاء نموده و به واکنش های شیمیایی که فراوری انرژی می نمایند یاری می کند. ویتامین B3 هم به فراوری انرژی یاری می کند و به اسم یکی از برترین ویتامین های فراوری انرژی برای مردان در نظر گرفته می گردد.

مواد غذایی حاوی ویتامین

مواد غذایی حاوی فولیک اسید: سبزیجات یا گیاهان ادویه ای خشک، تخمه آفتابگردان، سویا خشک شده بوداده، سبزیجات برگ سبز تیره، جوانه لوبیا، لوبیا چیتی، نخود، ماش، مارچوبه و بادام زمینی را شامل می شوند.

مواد غذایی حاوی ویتامین :B3 سبوس، ماهی آنچووی یا کولی، ماهی تن، اره ماهی، فلفل قرمز، بادام زمینی، گوشت گوساله، گوشت کم کالری، و گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب را شامل می شوند.

مواد غذایی حاوی ویتامین B6: سبوس، سبزیجات خشک، ادویه جات، پسته، سیر، ماهی تن، ماهی قزل آلا، ماهی کاد، دانه آفتابگردان یا کنجد، و شیره ی سورگو و فندق می باشند.

همانطور که متوجه شده ایم، این ویتامین ها و مواد معدنی جدا از فراوری انرژی، برخی از عملنمودهای مهم را برای تکمیل ساختن سلامتی انجام می دهند. بنابراین، وارد نمودن آنها در رژیم غذایی سالم خود حتی از اهمیت بیشتر برخوردار است. مواد غذایی که حاوی این مکمل های انرژی زای طبیعی می باشند معمولا در همه جا یافت می شوند. بنابراین اکنون که مطلقاً دلیلی برای کاهش مصرف این مواد با ارزش نداریم، مصرف این مکمل های انرژی زا را هرچه زودتر آغاز نموده و آنگاه تفاوت را در خود متوجه خواهید شد. سلامت باشید!

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 1927

به "مکمل های انرژی زا برای خانمها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکمل های انرژی زا برای خانمها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید